  • 1. Data: 2009-11-29 13:43:22
    Temat: Upomnienie - co zaplacic - zglupialem
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Upomnienie z US wyglada tak:
    http://w3.askar.com.pl/MJK/
    W kolumnie kwota należności głównej stoją zera.
    Zdawało mi się, że powinienem policzyć
    - odsetki, od podanych kwot, od 1 maja,
    - do tego dodać 8,80
    i tyle wysłać.
    Ale moja kobieta zadzwoniła do US i jeśli dobrze
    zrozumiała, to trzeba jeszcze do tego dodać całe
    kwoty z kolumny "Kwota od której nalicza się odsetki".
    Pokręciła coś?
    Czy ja źle interpretuję ten druczek?

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 2. Data: 2009-11-29 13:54:47
    Temat: Re: Upomnienie - co zaplacic - zglupialem
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-11-2009 o 14:43:22 Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > zrozumiała, to trzeba jeszcze do tego dodać całe
    > kwoty z kolumny "Kwota od której nalicza się odsetki".

    Nie wiem o co w tym chodzi - ale jeśli nie zapłaciłeś
    kwoty X, to oczywiście musisz zapłacić X+odsetki.
    Tylko dziwne jest dla mnie to, że zaległości są
    za 2008r. a odsetki idą od 1/5/2009 - czy to jakiś
    'bonus' który aktywuje się w zeznaniu rocznym?

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-11-29 14:14:35
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Tomek wrote:

> [...]
    > Tylko dziwne jest dla mnie to, że zaległości są
    > za 2008r. a odsetki idą od 1/5/2009 - czy to jakiś
    > 'bonus' który aktywuje się w zeznaniu rocznym?

    Historia się zaczęła od tego, że nie robiliśmy comiesięcznych
    przedpłat. 1 maja to data rozliczania podatku rocznego.
    Wiosną/latem przyszło wezwanie, zapłaciliśmy cały rok,
    tyle ile stało w tym wezwaniu. Pewnie w tamtym kwicie
    odsetki były już nieaktualne, i teraz to już są
    odsetki od zaległych odetek.
    Mój problem jest taki, że te kolumny w tabelce
    jakoś bez sensu opisane :/

  • 4. Data: 2009-11-30 10:44:43
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Slawek Kotynski wrote:
    > Upomnienie z US wyglada tak:
    > http://w3.askar.com.pl/MJK/
    > W kolumnie kwota należności głównej stoją zera.

    No to się okazało, że trzeba zapłacić to, co stoi
    w kolumnie "Kwota od której nalicza się odsetki"
    (plus koszt upomnienia)
    i już żadnych odsetek od odsetek nie doliczać.