  • 1. Data: 2005-07-01 04:38:51
    Temat: Umowa o dzieło
    Od: "Marcin Żuk" <r...@o...pl>

    Witam
    Na początku przepraszam za zapewne banalne pytanie i bardzo proszę o pomoc,
    bo nie mam o tym zielonego pojęcia. Mam wykonać dzieło (program
    komputerowy), nie prowadzę DG. Jak wygląda wyliczenie składek i innych
    pierduł dla kwoty np. 1000 zł brutto? Ile tak faktycznie dostanę "na rękę"?
    Czy jest możliwe "odpisanie" kosztów poniesionych na zakup narzędzi
    (komputer, oprogramowanie) do wykonania w/w dzieła?
    Dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam
    repairman

  • 2. Data: 2005-07-03 13:54:56
    Temat: Re: Umowa o dzieło
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin Żuk wrote:
> [...]
    > pierduł dla kwoty np. 1000 zł brutto? Ile tak faktycznie dostanę "na rękę"?

    z przekazaniem praw autorskich około 900 zł (około, bo kalkulator nie
    uwzględnia jeszcze VAT, więc nie wiem)

    bez przekazania praw uatoskich - 848

    > Czy jest możliwe "odpisanie" kosztów poniesionych na zakup narzędzi
    > (komputer, oprogramowanie) do wykonania w/w dzieła?

    nie.
    (pomijając niuanse. Nie wiem jakby US zareagował na próbę odliczenia
    komputera).

    Standardowe KUP to 20%, czyli 200 zł i to zostało już automatycznie
    uwzględnione przy liczeniu netto.

    na przyszłość google polecam

    http://www.infostaff.com.pl/pl/dodatki-kalkulator.ph

  • 3. Data: 2005-07-04 06:49:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Jul 2005, Marcin Żuk wrote:

    >+ Czy jest możliwe "odpisanie" kosztów poniesionych na zakup narzędzi
    >+ (komputer, oprogramowanie) do wykonania w/w dzieła?

    "To zależy".
    Jeśli np. jakiś program ma być "częścią dzieła" to oczywiście.
    Dajmy na to - musisz dołączyć odpłatną bibliotekę. Jasne że
    na ogół prościej kupić ją "na ostatecznego klienta", ale zakazu
    wykazania *wyszystkich* kosztów nie ma, tyle że do policzenia
    podatku można wziąć albo "wszystkie koszty wyłącznie wg kwitków"
    albo "obliczone ryuczałtem" a nie oba naraz.
    Dopodnie jeśli poniesiesz wydatek w postaci pożyczenia (dzierżawy)
    programu w celu wykonania tej kontretnej pracy (o ile licencja
    na to pozwala oczywiście): wydatek jest "w tym celu" i już.
    Jeśli taki program ma służyć *tobie* - to brak podstaw prawnych.
    Nawet jeśli korzystasz z niego *między innymi* do realizacji
    tego dzieła...
    A przynajmniej nie ma dobrej interpretacji (/wyroku :)) która
    pozwalałaby uznać że jest inaczej.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)