  • 1. Data: 2004-08-15 09:12:21
    Temat: Umowa o dzieło a ubezpieczenie
    Od: "PP" <p...@o...pl>

    Witam

    Jedynym źródłem mojego dochodu jest umowa o dzieło. Oczywiście nie mam
    żadnych świadczeń. Chciałbym mieć chociaż ubezpieczenie zdrowotne. Jak
    ubezpieczyć się najkorzystniej, tak, żeby składka była jak najniższa?
    Ubezpieczenie dobrowolne w NFZ nie za bardzo mnie urządza. Czy mam jakąś
    alternatywę? Podpowiedzi mile widziane.

    z góry dzięki.
    Piotr

  • 2. Data: 2004-08-15 12:33:21
    Temat: Re: Umowa o dzieło a ubezpieczenie
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "PP" <p...@o...pl> wrote in message news:cfn971$65q$1@news.onet.pl...
> [...]
    > ubezpieczyć się najkorzystniej, tak, żeby składka była jak najniższa?
    > Ubezpieczenie dobrowolne w NFZ nie za bardzo mnie urządza. Czy mam jakąś

    np. ożenić się z dziewczyną, która jest ubezpieczona i dopisać się jako
    współmałżonek ;-))
    Przy umowie o dzieło nie masz wiele możliwości manewru - ubezpieczenie
    dobrowolne ok. 200 zet miesięcznie, do zwrotu częściowego w podatkowym
    rozliczeniu rocznym.
    Może niech Cię znajomy zatrudni na cząstkę etatu czy na umowę zlecenie na
    niewielką kwotę, wtedy również zyskasz prawo do ubezpieczenia zdrowotnego.

    Magdi

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-08-16 08:02:16
    Od: "PP" <p...@o...pl>

    > Może niech Cię znajomy zatrudni na cząstkę etatu czy na umowę zlecenie na
    > niewielką kwotę, wtedy również zyskasz prawo do ubezpieczenia zdrowotnego.

    Czy ta niewielka kwota ma jakąś dolną granicę (np. nie może być niższa od
    płacy minimalnej?). Co jest podstawą do obliczenia składki zdrowotnej i
    emerytalnej? Czy wysokość dochodu? Wydaje mi się, że w przypadku
    s.emerytalnej nie zależy to od dochodu?

    Pozdr.
    PP

  • 4. Data: 2004-08-16 17:06:48
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "PP" <p...@o...pl> wrote in message news:cfppfg$afo$1@news.onet.pl...

> [...]
    > płacy minimalnej?). Co jest podstawą do obliczenia składki zdrowotnej i
    > emerytalnej? Czy wysokość dochodu? Wydaje mi się, że w przypadku

    wg mnie nie ma takiej dolnej granicy przy umowie o pracę czy umowie
    zlecenie. Możesz wziąć 1/2 etatu - 412 zet brutto, łączne koszty zusu nie
    przekroczą 160 zł. Podstawą składki emerytalnej przy umowach o pracę czy
    zleceniu jest kwota brutto wynagrodzenia, a podstawą zdrowotnego brutto
    pomniejszone o składkę emerytalną, rentową i chorobową.

    Magdi

  • 5. Data: 2004-08-23 12:12:06
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > Przy umowie o dzieło nie masz wiele możliwości manewru - ubezpieczenie
    > dobrowolne ok. 200 zet miesięcznie, do zwrotu częściowego w podatkowym
    > rozliczeniu rocznym.

    ciekawi mnie, jak rozlicza sie taką składkę.... i czy trzeba wówczas płacić
    również składki na ub. społeczne?
    czy rozlicza się z tego samemu, czy też przez dzieło dawcę? i jakie służą do
    tego formularze ZUS?

    Monika
    gg 5452359