  • 1. Data: 2002-06-29 22:21:16
    Temat: Umowa o dzielo bez NIP-u.
    Od: "Matti" <k...@p...onet.pl>

    Witam.

    Wykonuje pewna prace na umowe o dzielo. Mojemu zleceniodawcy
    do rozliczenia podatku (wplaty zaliczki) niezbedny jest moj
    numer NIP, ktorego jeszcze nie posiadam.

    Bylem w Urzedzie Skarbowym i poinformowano mnie, ze NIP
    uzyskam przy podjeciu pierwszej pracy, ale na umowe o prace.
    Jak wiadomo umowa o dzielo umowa o prace nie jest, wiec
    rzekomo NIP otrzymam przy rozliczeniu rocznym.

    Jak jednak mam zrobic rozliczenie roczne, skoro moj
    zleceniodawca nie moze wplacic zaliczki na podatek, bo nie
    ma mojego NIP-u?

    Matti

  • 2. Data: 2002-06-29 23:01:44
    Temat: Re: Umowa o dzielo bez NIP-u.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Jun 2002, Matti wrote:

    >+ Witam.
    >+
    >+ Wykonuje pewna prace na umowe o dzielo. Mojemu zleceniodawcy

    W kwestii formalnej, to udało ci się opisując jedno zdarzenie
    prawne wrzucić 3 typy umowy (o pracę, o dzieło i zlecenia)
    do jednej linijki, gratulacje :)
    A na powaznie: to prowadzi do nieporozumień !
    [...]
> [...]
    >+ Jak wiadomo umowa o dzielo umowa o prace nie jest, wiec
    >+ rzekomo NIP otrzymam przy rozliczeniu rocznym.

    Pewnie "pani z informacji". Zapytaj co miałbyś
    zrobić jakbyś chciał wynajmować mieszkanie ;)

    Zajrzyj:
    http://groups.google.com.pl/groups?num=100&hl=pl&lr=
    &ie=UTF-8&oe=UTF8&as_drrb=b&q=nie+mam+nip+group%3A*.
    prawo&btnG=Szukaj+z+Google&as_miny=2000&as_minm=5&as
    _mind=12&as_maxy=2002&as_maxm=6&as_maxd=29

    Widzę że Orka również się tam wypowiadała, to jej słuchaj :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-06-30 06:19:21
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Matti wrote:

    > Witam.
    >
    > Wykonuje pewna prace na umowe o dzielo. Mojemu zleceniodawcy
    > do rozliczenia podatku (wplaty zaliczki) niezbedny jest moj
    > numer NIP, ktorego jeszcze nie posiadam.
    Tak nota bene, poza tym co napisał Gotfryd, to do wpłaty zaliczki na podatek
    *nie jest* płatnikowi (zleceniodawcy) potrzebny Twój NIP. Wplaty zaliczek
    płatnik nie dokonuje imiennie za każdego zleceniobiorcę, bo wtedy musiałby
    tez różnicować urzędy skarbowe, ale zbiorczo, jednym przelewem do swojego
    urzędu skarbowego, podając *swój* NIP.
    Jak by to bylo, gdybym musiała zrobić 20 przelewów po 50 zł każdy w każdym
    miesiącu (znam firmę która ma tyle zleceń).

    > Bylem w Urzedzie Skarbowym i poinformowano mnie, ze NIP
    > uzyskam przy podjeciu pierwszej pracy, ale na umowe o prace.
    > Jak wiadomo umowa o dzielo umowa o prace nie jest, wiec
    > rzekomo NIP otrzymam przy rozliczeniu rocznym.
    O ile pamiętam, to PIT 8b (roczny) Twój zleceniodawca może wystawić Ci bez
    Twojego numeru NIP, a Ty składając zeznanie roczne składasz też wniosek o
    nadanie numeru NIP.

    > Jak jednak mam zrobic rozliczenie roczne, skoro moj
    > zleceniodawca nie moze wplacic zaliczki na podatek, bo nie
    > ma mojego NIP-u?
    Może wpłacić, jak najbardziej. Twój NIP nie jest mu na tym etapie potrzebny.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl