  • 1. Data: 2002-07-18 18:15:11
    Temat: Urzad skarbowy a samochod
    Od: "Jogger" <j...@j...net>

    Rok temu czyli 2001-08-06 kupiłem Skode Felicje 1.6 LXi.
    Poleciałem z papierami do urzędu skarbowego celem opłacenia podatku
    skarbowego za Felicje. Oczywiście z miłym Panem urzędzie wypełniłem PCC1 i
    poszedłem do kasy jak Pan powiedział. Poszedłem i zaplacielem. Nikt mnie nie
    poinformował ze musze pozostawić PCC-1 w urzędzie.
    W kwietniu tego roku dostałem pismo od urzędu skarbowego celem wyjaśnienia
    podatku jaki zapłaciłem rok temu ( dlaczego mam nadpłatę) zadzwoniłem i
    wyjaśniłem sprawę.Pani powiedziała żebym dostarczmy PCC-1 do urzędu. Po
    kilku dniach dostarczyłem a na oryginale dostałem pieczątkę przyjęcia.
    Dzisiaj dostałem pismo z urzędu skarbowego celem stawienia się 2002-08-01 o
    godz. 11.00 w urzędzie skarbowym w charakterze sprawcy wykroczenia
    skarbowego z art. 56& 4 chyba polegającego na nieterminowym złożeniu
    deklaracji PCC-1.
    Co wy na to ?
    W tym czasie zostałem przeniesiony z urzędu I do urzędu III z powodu
    rejonalizacji czy cos takiego.
    Oczywiście w tym czasie mam urlop i nie mam zamiaru tam iść bo i po co.
    Co mogą mi zrobić ?

  • 2. Data: 2002-07-18 18:41:42
    Temat: Re: Urzad skarbowy a samochod
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jogger" <j...@j...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > rejonalizacji czy cos takiego.
    > Oczywiście w tym czasie mam urlop i nie mam zamiaru tam iść bo i po co.

    Witaj,
    teoretycznie - ukarać.

  • 3. Data: 2002-07-18 19:21:40
    Od: "Jogger" <j...@j...net>

    Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jogger" <j...@j...net> napisał w wiadomości
    > nie
    > >

    > Witaj,
    > teoretycznie - ukarać.

    a praktycznie ?

  • 4. Data: 2002-07-18 19:35:43
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > a praktycznie ?

    Wszystko sie moze zdarzyc :-(
    Kiedys zabulilem za nieterminowe skladanie CITów.
    Istnieje ryzyko, ze tez zaplacisz.

    Karol

  • 5. Data: 2002-07-18 19:54:44
    Od: "Tomek" <o...@y...com>

    > Rok temu czyli 2001-08-06 kupiłem Skode Felicje 1.6 LXi.
    (...)
    > Co mogą mi zrobić ?

    Jakoś źle liczysz - 06.08.2001 to nie jest ROK TEMU - niestety ... W piśmie,
    które dostałeś, podano Ci podstawę prawną zakwalifikowania Twojego "czynu"
    jako wykroczenia skarbowego - rzeczywiście popełniłeś wykroczenie skarbowe
    (pomijam przyczyny, które podajesz, bo nie są one w tej sprawie istotne).
    Karalność wykroczenia skarbowego przedawnia się po upływie roku od jego
    popełnienia - a tu jeszcze rok nie minął. Jeżeli jednak przed upływem roku
    zostanie wszczęte postępowanie w sprawie takiego wykroczenia, to jego
    karalność przedawnia się dopiero po dwóch latach od jego popełnienia - taka
    sytuacja ma miejsce w Twoim przypadku. Niestawienie się na wezwanie nic tu
    nie pomoże.

    Urząd skarbowy zaproponuje Ci mandat karno-skarbowy. Może on wynosić
    maksymalnie dwukrotność najniższego wynagrodzenia, ale najpewniej będą
    chcieli 100 lub 200 złotych. Masz prawo nie zgodzić się na ten mandat
    (zostaniesz o tym pouczony), wtedy sprawa zostanie przekazana do sądu
    karnego. Sąd może dać Ci nawet mniejszą karę, ale wtedy nie będzie to już
    mandat, tylko grzywna - a to oznacza, że zostaniesz wpisany do rejestru
    skazanych. W przypadku zgody na mandat karno-skarbowy nie będziesz w takim
    rejestrze figurował. Wybór należy do Ciebie ...

    A tak na marginesie - na druku PCC-1, który miałeś w ręce, jest pouczenie,
    jak go wypełniać i kiedy go SKŁADAĆ. Jak uważasz, po co ten druk
    wypełniałeś - żeby go zabrać do domu ? Nikt Cię nie pouczył, że trzeba go
    złożyć ... Z kosmosu tu przyleciałeś ???

    Tomek

  • 6. Data: 2002-07-19 06:46:33
    Od: "Hammer" <t...@a...net>

    Użytkownik "Tomek" <o...@y...com> napisał w wiadomości

> [...]

    > sytuacja ma miejsce w Twoim przypadku. Niestawienie się na wezwanie nic tu

    ciach

    > Tomek

    ---------------------

    Czy moglbys podac podstawe prawna podanego
    przez Ciebie watku o karalnosci i jej przedawnieniu..??
    Nie ukrywam, ze zaciekawiles mnie bardzo!

  • 7. Data: 2002-07-19 18:42:21
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jogger" <j...@j...net> napisał w wiadomości

> [...]
    Jeśli miałoby dojść do ukarania - (niekoniecznie tak musi być) - sugeruję
    dobrowolne poddanie się karze (z reguły - mandat).
    A w przyszłości - nie wierzyć urzędnikom aparatu skarbowego na słowo.
    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2002-07-19 18:51:06
    Od: "Tomek" <o...@y...com>

    Użytkownik "Hammer" <t...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy moglbys podac podstawe prawna podanego
    > przez Ciebie watku o karalnosci i jej przedawnieniu..??
    > Nie ukrywam, ze zaciekawiles mnie bardzo!

    Tomek

  • 9. Data: 2002-07-19 20:16:12
    Od: "Hammer" <t...@a...net>

    > Użytkownik "Hammer" <t...@a...net> napisał w wiadomości