1. Data: 2002-07-18 18:15:11
Temat:Urzad skarbowy a samochod
Od:"Jogger" <j...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Rok temu czyli 2001-08-06 kupiłem Skode Felicje 1.6 LXi.
Poleciałem z papierami do urzędu skarbowego celem opłacenia podatku
skarbowego za Felicje. Oczywiście z miłym Panem urzędzie wypełniłem PCC1 i
poszedłem do kasy jak Pan powiedział. Poszedłem i zaplacielem. Nikt mnie nie
poinformował ze musze pozostawić PCC-1 w urzędzie.
W kwietniu tego roku dostałem pismo od urzędu skarbowego celem wyjaśnienia
podatku jaki zapłaciłem rok temu ( dlaczego mam nadpłatę) zadzwoniłem i
wyjaśniłem sprawę.Pani powiedziała żebym dostarczmy PCC-1 do urzędu. Po
kilku dniach dostarczyłem a na oryginale dostałem pieczątkę przyjęcia.
Dzisiaj dostałem pismo z urzędu skarbowego celem stawienia się 2002-08-01 o
godz. 11.00 w urzędzie skarbowym w charakterze sprawcy wykroczenia
skarbowego z art. 56& 4 chyba polegającego na nieterminowym złożeniu
deklaracji PCC-1.
Co wy na to ?
W tym czasie zostałem przeniesiony z urzędu I do urzędu III z powodu
rejonalizacji czy cos takiego.
Oczywiście w tym czasie mam urlop i nie mam zamiaru tam iść bo i po co.
Co mogą mi zrobić ?

2. Data: 2002-07-18 18:41:42
Temat:Re: Urzad skarbowy a samochod
Od:"Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jogger" <j...@j...net> napisał w wiadomości
> [...]
> rejonalizacji czy cos takiego.
> Oczywiście w tym czasie mam urlop i nie mam zamiaru tam iść bo i po co.

Witaj,
teoretycznie - ukarać.

3. Data: 2002-07-18 19:21:40
Od:"Jogger" <j...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Jogger" <j...@j...net> napisał w wiadomości
> nie
> >

> Witaj,
> teoretycznie - ukarać.

a praktycznie ?

4. Data: 2002-07-18 19:35:43
Od:"Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a praktycznie ?

Wszystko sie moze zdarzyc :-(
Kiedys zabulilem za nieterminowe skladanie CITów.
Istnieje ryzyko, ze tez zaplacisz.

Karol

5. Data: 2002-07-18 19:54:44
Od:"Tomek" <o...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> Rok temu czyli 2001-08-06 kupiłem Skode Felicje 1.6 LXi.
(...)
> Co mogą mi zrobić ?

Jakoś źle liczysz - 06.08.2001 to nie jest ROK TEMU - niestety ... W piśmie,
które dostałeś, podano Ci podstawę prawną zakwalifikowania Twojego "czynu"
jako wykroczenia skarbowego - rzeczywiście popełniłeś wykroczenie skarbowe
(pomijam przyczyny, które podajesz, bo nie są one w tej sprawie istotne).
Karalność wykroczenia skarbowego przedawnia się po upływie roku od jego
popełnienia - a tu jeszcze rok nie minął. Jeżeli jednak przed upływem roku
zostanie wszczęte postępowanie w sprawie takiego wykroczenia, to jego
karalność przedawnia się dopiero po dwóch latach od jego popełnienia - taka
sytuacja ma miejsce w Twoim przypadku. Niestawienie się na wezwanie nic tu
nie pomoże.

Urząd skarbowy zaproponuje Ci mandat karno-skarbowy. Może on wynosić
maksymalnie dwukrotność najniższego wynagrodzenia, ale najpewniej będą
chcieli 100 lub 200 złotych. Masz prawo nie zgodzić się na ten mandat
(zostaniesz o tym pouczony), wtedy sprawa zostanie przekazana do sądu
karnego. Sąd może dać Ci nawet mniejszą karę, ale wtedy nie będzie to już
mandat, tylko grzywna - a to oznacza, że zostaniesz wpisany do rejestru
skazanych. W przypadku zgody na mandat karno-skarbowy nie będziesz w takim
rejestrze figurował. Wybór należy do Ciebie ...

A tak na marginesie - na druku PCC-1, który miałeś w ręce, jest pouczenie,
jak go wypełniać i kiedy go SKŁADAĆ. Jak uważasz, po co ten druk
wypełniałeś - żeby go zabrać do domu ? Nikt Cię nie pouczył, że trzeba go
złożyć ... Z kosmosu tu przyleciałeś ???

Tomek

6. Data: 2002-07-19 06:46:33
Od:"Hammer" <t...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" <o...@y...com> napisał w wiadomości

> [...]

> sytuacja ma miejsce w Twoim przypadku. Niestawienie się na wezwanie nic tu

ciach

> Tomek

---------------------

Czy moglbys podac podstawe prawna podanego
przez Ciebie watku o karalnosci i jej przedawnieniu..??
Nie ukrywam, ze zaciekawiles mnie bardzo!

7. Data: 2002-07-19 18:42:21
Od:"Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jogger" <j...@j...net> napisał w wiadomości

> [...]
Jeśli miałoby dojść do ukarania - (niekoniecznie tak musi być) - sugeruję
dobrowolne poddanie się karze (z reguły - mandat).
A w przyszłości - nie wierzyć urzędnikom aparatu skarbowego na słowo.
Pozdrawiam.

8. Data: 2002-07-19 18:51:06
Od:"Tomek" <o...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hammer" <t...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Czy moglbys podac podstawe prawna podanego
> przez Ciebie watku o karalnosci i jej przedawnieniu..??
> Nie ukrywam, ze zaciekawiles mnie bardzo!

Tomek

9. Data: 2002-07-19 20:16:12
Od:"Hammer" <t...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Hammer" <t...@a...net> napisał w wiadomości