  • 1. Data: 2005-04-25 12:52:38
    Temat: Usługi szkoleniowe - zwolnienie VAT?
    Od: "Piotr Śmiech" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    Trafiła się okazja i robię kurs tańca. Wystawiłem normalną fakturę z 22%
    stawką VAT, ale szkoła (odbiorca usługi) stwierdziła, że potrzebuje fakturę na
    "Kurs szkoleniowy PKWiU 80.42" ze stawką zw.
    Poszukałem w archiwum i znalazłem między innymi wątek:
    http://tinyurl.com/d8b3t

    Zwróciłem się do szkoły z pytaniem co mam zrobić - w odpowiedzi zobaczyłem
    plik podobnych faktur wystawionych przez innych nauczycieli.
    Zadzwoniłem do informacji w US'ie i Pani nie była w stanie zrozumieć o co mi
    chodzi - rozmowa:
    - "Sprzedaje Pan usługę szkoleniową?"
    - "Tak, kurs tańca"
    - "To zgodnie z ustawą podlega ona zwolnieniu z VAT"

    Na moje pytania o to, czy powinienem być zarejestrowany w MENiS lub czy kurs
    tańca podpada pod ten paragraf, dostałem odpowiedź, że usułga to usługa i
    MENiS nie ma tu nic do rzeczy i że mogę dać stawkę "zw."

    Czy jest sens wysyłać do Urzędu pismo w tej sprawie?
    Jeśli tak, to o co zapytać - tzn. żeby nie było niejasności?

    Czy powinienem zmienić coś we wpisie do EDG? - obecnie najbliższe wpisy to:
    92.31.G - Artystyczna i literacka działalność twórcza, gdzie indziej nie
    sklasyfikowana
    74.87.B - Działalność komercyjna pozostała, gdzie indziej nie sklasyfikowana
    92.72.Z - Działalność rekraacyjna pozostała, gdzie indziej nie sklasyfikowana

    Z góry dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam,
    PS