  • 1. Data: 2007-02-19 23:02:52
    Temat: Utrata prawa do liniowego w trakcie roku podatkowego - czy informowac US?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Witam

    Obecnie prowadze DG na liniowym i jestem zatrudniony. Zamierzam jednak w
    najblizszej przyszlosci przejsc z umowy o prace na kontrakt z obecnym
    pracodawca (co bedzie absorbowalo znacznie mniej mojego czasu - brak
    koniecznosci codziennego przychodzenia na 8 h).
    Wiem, ze w momencie rozpoczecia swiadczenia uslug na rzecz pracodawcy trace
    prawo do liniowego i caly moj dochod przeliczam od poczatku roku wg stawki
    progresywnej - wg ustawy doplacajac roznice z odsetkami (w moim przypadku
    taka figa, gdyz na progresywnym wyjda zaliczki nizsze - ale to szczegol).
    Czy w dobrym tonie jest poinformowanie naczelnika US o fakcie utraty z dniem
    tym a tym prawa do rozliczania sie liniowego (a moze jest to obowiazek) czy
    tez olac to i stosowac tylko przepisy ustawy?

    Pozdrawiam
    SDD