  • 1. Data: 2014-03-31 22:55:26
    Temat: VAT 50% a co z dochodowym?
    Od: Pete <n...@n...com>

    Witajcie,

    Mam pytanie dotyczące pewnie 95% JDG
    Auto osobowe w EŚT.
    Odliczenie VAT 50%.
    1. Zakupy dot auta (oprócz paliwa). Co z dochodowym?
    a. całośc netto w KUP?
    b. 50% netto w KUP?
    c. 100% netto + 50%VAT w KUP?
    d.....

    2. Zakup paliwa
    a. jak dotychczas - brutto w KUP?
    b. 50% netto w KUP?
    c. 50% brutto w KUP?
    d....

    Co robić droga redakcjo?

    --
    Pete

  • 2. Data: 2014-04-01 08:05:40
    Temat: Re: VAT 50% a co z dochodowym?
    Od: "Andrew" <a...@n...onecie.pl>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    > Witajcie,
    >
    > Mam pytanie dotyczące pewnie 95% JDG
    > Auto osobowe w EŚT.
    > Odliczenie VAT 50%.
    > 1. Zakupy dot auta (oprócz paliwa). Co z dochodowym?
    > a. całośc netto w KUP?
    > b. 50% netto w KUP?
    > c. 100% netto + 50%VAT w KUP?
    > d.....

    Ja się skłaniam ku opcji a

    > 2. Zakup paliwa
    > a. jak dotychczas - brutto w KUP?
    > b. 50% netto w KUP?
    > c. 50% brutto w KUP?
    > d....

    Tu też.Da czasu możliwości odliczania Vat od paliwa czyli do połowy
    przyszlego roku.

  • 3. Data: 2014-04-01 09:38:00
    Od: adam <a...@w...pl>

    Wg mnie w koszty idzie całość netto + 50% VATu

    Być może do czasu, bo skoro wg US 50% moich jazd jest prywatna to
    niedługo będzie zmiana updof i w koszty pójdzie tylko 50% tych wydatków.
    Potem dopatrzą się, że służbowe telefony też służą prywatnym celom - i
    o 50% uszczuplą kolejne koszty. Potem, że na służbowym kompie przeglądam
    fejsa i znowu 50% itd itd

  • 4. Data: 2014-04-01 09:59:14
    Od: noname <n...@n...pl>

    adam wrote:

> [...]
    > Potem dopatrzą się, że służbowe telefony też służą prywatnym celom - i
    > o 50% uszczuplą kolejne koszty. Potem, że na służbowym kompie przeglądam

    Ale jest sposób prostszy!
    dla 1 OS DG należy podnieść PDOF, nie 18% - tylko 18 + 50% = 27%

  • 5. Data: 2014-04-01 10:00:04
    Od: "Andrew" <a...@n...onecie.pl>

> [...]

    > dopatrzą się, że służbowe telefony też służą prywatnym celom - i o 50%
    > uszczuplą kolejne koszty. Potem, że na służbowym kompie przeglądam fejsa i

    Póki co jak zaczniesz tłumaczyć urzędnikowi, że wprowadzony do EŚT samochód
    wykorzystujesz prywatnie, to zacznie Ci wywalać koszty jako nie mające
    związku z przychodem.
    Jeśli mu powiesz, że samochód jest wprawdzie wyłącznie służbowy ale
    pierdzielisz te 50% Vat i ewidencji prowadził nie będziesz bo nie masz na
    to chęci i czasu - stracisz prawo do zaliczenia nieodliczoego VAT do
    kosztów.

  • 6. Data: 2014-04-01 10:36:33
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-04-01 10:00, Andrew pisze:

> [...]
    > pierdzielisz te 50% Vat i ewidencji prowadził nie będziesz bo nie masz na
    > to chęci i czasu - stracisz prawo do zaliczenia nieodliczoego VAT do

    Ale dlaczego?
    UPDOF nie została zaktualizowana pod tym kątem. Skoro można było
    dotychczas wrzucić w KUP cały VAT z paliwa, to dlaczego niby nie można
    wliczyć 50% tegoż?

    --
    Pete

  • 7. Data: 2014-04-01 10:53:39
    Od: "Andrew" <a...@n...onecie.pl>

    > Ale dlaczego?
    > UPDOF nie została zaktualizowana pod tym kątem. Skoro można było
    > dotychczas wrzucić w KUP cały VAT z paliwa, to dlaczego niby nie można
    > wliczyć 50% tegoż?

    O ile sprawa paliwa jest dosyć oczywista - nie można odliczać VAT można
    zaliczac w koszty, o tyle z innymi wydatkami już nie.
    Musisz zadać sobie pytanie czy masz prawo odliczyć 100% vat bo masz samochód
    WYŁĄCZNIE służbowy czy nie. Jeśli masz prawo ale ci się nie chce
    kilometrówki prowadzić - to na podstawie art. 23 pkt 43 updof nie masz prawa
    zaliczyć nieodliczonego VAT do kosztów (prawo do oliczenia VAT ci
    przysługuje ale z niego nie korzystasz). Jeśli samochód jest również
    prywatnie wykorzystywany wtedy nie masz prawa co prawda odlczać pełnego Vat
    od wydatków z samochodem i nie przesłanki powyższego przypiu updofn ale US
    może się przyczepić że w części twoje wydatki samochodowe nie mają związku z
    przychodami, czego konsekwencje mogą być różne.

  • 8. Data: 2014-04-01 11:51:22
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-04-01 10:53, Andrew pisze:
> [...]
    > zaliczyć nieodliczonego VAT do kosztów (prawo do oliczenia VAT ci
    > przysługuje ale z niego nie korzystasz).

    Piszesz o tym:
    "podatku od towarów i usług, z tym że jest kosztem uzyskania przychodów:
    a) podatek naliczony:
    - w tej części, w której zgodnie z przepisami o podatku od towarów i
    usług podatnikowi nie przysługuje obniżenie kwoty lub zwrot różnicy
    podatku od towarów i usług - jeżeli naliczony podatek od towarów i usług
    nie powiększa wartości środka trwałego lub wartości niematerial-nej i
    prawnej
    ..."?

    Ja nie rezygnuję z niego ot tak, tylko na podstawie ustawy VAT, wybieram
    przysługującą mi metodę rozliczenia pozwalającą na odliczenie jedynie
    50% VAT.
    Więc IMO pozostały VAT można odliczyć.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2014-04-01 12:06:31
    Od: "Andrew" <a...@n...onecie.pl>

> [...]
    > przysługującą mi metodę rozliczenia pozwalającą na odliczenie jedynie 50%

    Rezygnujesz. Bo prowadząc ewidencję przebiegu pojazdu masz prawo odliczyć
    100% vat.
    Jeśli jednka wykorzystujesz samochód również prywatnie, to spodziewaj się
    pytania czemu chcesz wszystkie wydatki w koszty chcessz zaliczać skoro
    samochodem na jeździsz na wakacje a nie do roboty.

  • 10. Data: 2014-04-01 13:31:45
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-04-01 12:06, Andrew pisze:
    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Rezygnujesz. Bo prowadząc ewidencję przebiegu pojazdu masz prawo odliczyć
    > 100% vat.

    Kupując osobowy a nie ciężarowy, rezygnuję z odpisu VAT od paliwa. A
    jednak VAT z paliwa do tegoo auta mogę wrzucić w koszty.

    > Jeśli jednka wykorzystujesz samochód również prywatnie, to spodziewaj się
    > pytania czemu chcesz wszystkie wydatki w koszty chcessz zaliczać skoro
    > samochodem na jeździsz na wakacje a nie do roboty.

    Auto jest w EŚT, więc nie wykorzystuję prywatnie :P

    --
    Pete