  • 1. Data: 2011-03-29 10:39:22
    Temat: VAT-R czy do zlozenia potrzebny jest wpis do EDG ?
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    Witam

    Tydzien temu zlozylem EDG-1 - teraz czekam na odbiór. W międzyczasie
    chciałem zlozyć VAR-R. Telefonicznie pani z US poinformowała mnie że
    jest taka możliwość. Pojechałem do US, zaplaciłem te 170pln na UM i sie
    okazało że bez wpisu do EDG nie można. No to jak można czy nie można
    złożyć VAT-R. Przecież to jest przypisane do osoby?

    pozdr
    rafal

  • 2. Data: 2011-03-29 12:34:04
    Temat: Re: VAT-R czy do zlozenia potrzebny jest wpis do EDG ?
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-29, o godz. 12:39:22
    "Rafal T." <r...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > sie okazało że bez wpisu do EDG nie można. No to jak można czy nie
    > można złożyć VAT-R. Przecież to jest przypisane do osoby?

    Wyślij pocztą, niestety skarbowa lobotomia jest nieodwracalna.

    Tomek

  • 3. Data: 2011-03-29 12:51:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 29-03-2011 14:34, tomek pisze:

    > Wyślij pocztą, niestety skarbowa lobotomia jest nieodwracalna.

    A co meritum - oczywiście że można. Do VAT-R nie załącza się żadnych
    innych dokumentów (teoretycznie nawet potwierdzenia zapłaty nie trzeba).

    A do Rafała - a od kiedy zadeklarowałeś rozpoczęcie działalności?
    Bo jak nie zgłosisz się do VAT z dniem rozpoczęcia to potem możesz
    najszybciej od następnego miesiąca.
    Nic pośrodku.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2011-03-29 12:52:51
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    W dniu 11-03-29 14:34, tomek pisze:

    > Wyślij pocztą, niestety skarbowa lobotomia jest nieodwracalna.

    Dzięki. A czy może wiesz jak długo trzeba czekać abym był widoczny w
    systemie unijnym? Kontrahent będzie mnie weryfikował już pierwszego dnia
    (tak myślę) - czy jakiś dowód na to wyda urząd skarbowy?

    pozdr
    rafal

  • 5. Data: 2011-03-29 12:57:00
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    W dniu 11-03-29 14:51, Maddy pisze:

    > A co meritum - oczywiście że można. Do VAT-R nie załącza się żadnych
    > innych dokumentów (teoretycznie nawet potwierdzenia zapłaty nie trzeba).

    przeczytalem na jednym forum że ta opłata to za wydanie zaświadczenia a
    nie wpis.

    > A do Rafała - a od kiedy zadeklarowałeś rozpoczęcie działalności?
    > Bo jak nie zgłosisz się do VAT z dniem rozpoczęcia to potem możesz
    > najszybciej od następnego miesiąca.
    > Nic pośrodku.

    W czwartek ubiegly oddalem do UM i w tym tygodniu w czwartek odbieram.
    Pierwszy dzień działalności to piątek. Ale już tego dnia nie ma w
    Polsce, jadę podpisać kontrakt.
    I chciałbym aby druga strona miała jakiś dowód na to że mam zgłoszony
    vat-r.

    pozdrawiam
    Rafal

  • 6. Data: 2011-03-29 13:15:15
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Rafal T." <r...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki. A czy może wiesz jak długo trzeba czekać abym był widoczny w
    > systemie unijnym? Kontrahent będzie mnie weryfikował już pierwszego dnia
    > (tak myślę) - czy jakiś dowód na to wyda urząd skarbowy?

    Ja zarejestrowałam DG w styczniu. W Gdańsku jedno okienko chyba jednak
    działa lepiej, gdyż z UM wyszłam po 30 minutach i zarejestrowaną DG.
    W US na samym początku musiałam tylko złożyc wybór formy opodatkowania.
    VAT-R składałam później - tu faktycznie trzeba pilnować, aby było to przed
    wystawieniem pierwszej faktury. Potwierdzenie z US o zarejestrowaniu jako
    czynnego płatnika VAT dostałam pocztą po ok.10 dniach. Ostatnio dowiedziałąm
    się, że ten europejski NIP będzie mi też potrzebny - muszę złożyć VAT-R
    aktualizacyjny. Z informacji uzyskanych w Krajowej Informacji Podatkowej
    wynika, że od razu następnego dnia mogę wystawiać faktury z europejskim
    NIP-em, ale w systemie unijnym będzie to widoczne dopiero po kilku
    tygodniach.

    ----------------------------
    marzatela
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 7. Data: 2011-03-29 13:33:33
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    W dniu 11-03-29 15:15, Marzena pisze:

    > Ja zarejestrowałam DG w styczniu. W Gdańsku jedno okienko chyba jednak
    > działa lepiej, gdyż z UM wyszłam po 30 minutach i zarejestrowaną DG.

    Tak to jest jak się mieszka pod Warszawą a podlega się pod urząd w małym
    miasteczku

> [...]
    > Krajowej Informacji Podatkowej wynika, że od razu następnego dnia mogę
    > wystawiać faktury z europejskim NIP-em, ale w systemie unijnym będzie to

    Chwile temu telefonowałem do innego US i dostałem podobne informacje.
    Pozdrawiam
    Rafal

  • 8. Data: 2011-03-29 13:53:17
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-29, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    >
    > A do Rafała - a od kiedy zadeklarowałeś rozpoczęcie działalności?
    > Bo jak nie zgłosisz się do VAT z dniem rozpoczęcia to potem możesz

    Chyba można do dnia, przed wystawieniem pierwszej faktury?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2011-03-29 19:14:14
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-29, o godz. 15:33:33
    "Rafal T." <r...@v...pl> napisał(a):

    > Chwile temu telefonowałem do innego US i dostałem podobne informacje.

    Nie chcę psuć zabawy ale w ustawie o VAT jest zapis typu:

    (...) zarejestrowany podatnik VAT EU posiadający potwierdzenie
    rejestracji(...)

    - więc lepiej sprawdzić u źródła niż wierzyć lobotomistom ze skarbówki
    na słowo.

    Tomek

  • 10. Data: 2011-03-30 06:26:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Mar 2011, tomek wrote:

    > Nie chcę psuć zabawy ale w ustawie o VAT jest zapis typu:
    >
    > (...) zarejestrowany podatnik VAT EU posiadający potwierdzenie
    > rejestracji(...)

    Ale co Ci nie pasuje?
    Wychodzi że się zgadza - potwierdzenie rejestracji będzie miał.
    Ale kontrahent niekoniecznie będzie w stanie sprawdzić online
    czy "jest w bazie".

    pzdr, Gotfryd