  • 1. Data: 2011-03-28 11:12:54
    Temat: Nie dodanie do KUP drobnych wydatków?
    Od: Paweł Szostek <m...@g...com>

    Rozumiem, że dodawanie do KUP wydatków to nie jest wymagane przez
    prawo?
    Tzn. jeżeli mam jakiś drobny wydatek np. wynagrodzenie pracownika (na
    umowie zlecenie) wynoszące 2 zł
    i uznam, że nie warto go dodawać do KUP
    (nie warto w sensie "szkoda zachodu" - trzeba do tego wystawiać dowód
    księgowy, itd.),
    i nie dodam, to US w razie kontroli nie może mieć do tego żadnych
    obiekcji?

    W końcu działam na szkodę swoją, a nie budżetu państwa :)

  • 2. Data: 2011-03-28 11:35:03
    Temat: Re: Nie dodanie do KUP drobnych wydatków?
    Od: rAzor <p...@n...telesfora.com>

    Darz bór! Użytkownik... he he - Paweł Szostek raczył napisać:
> [...]
    > obiekcji?
    >
    > W końcu działam na szkodę swoją, a nie budżetu państwa :)

    Owszem, ale czy w tym przypadku "prowadzisz ewidencję rzetelnie"?
    --
    Sátoraljaújhely

  • 3. Data: 2011-03-28 12:50:23
    Od: Paweł Szostek <m...@g...com>

    On 28 Mar, 13:35, rAzor <p...@n...telesfora.com> wrote:
    > Darz bór! Użytkownik... he he - Paweł Szostek raczył napisać:

    > Owszem, ale czy w tym przypadku "prowadzisz ewidencję rzetelnie"?
    > --
    > Sátoraljaújhely

    Ciekawe pytanie.

    "aby była rzetelna - dokonywane w niej zapisy powinny odzwierciedlać
    stan rzeczywisty"
    http://biznes.interia.pl/news/fiskus-i-nierzetelna-e
    widencja,1202871

    Jeżeli na tym polega rzetelność prowadzenia ewidencji,
    to chyba rzeczywiście nie dodanie wydatków do KUP może
    zostać uznane za nierzetelne prowadzenie ewidencji?

    Natomiast odrębną sprawą są wydatki, które służą również do celów
    prywatnych
    (u mnie tak jest np. z telefonem komórkowych).
    Takich wydatków nie należy chyba wpisywać do KUP?

  • 4. Data: 2011-03-28 13:56:03
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Szostek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    prywatnych
    (u mnie tak jest np. z telefonem komórkowych).
    Takich wydatków nie należy chyba wpisywać do KUP?
    =============

    Co do tej rzetelności
    Stan rzeczywisty i owszem, ale może nie być rzeczywisty i dalej rzetelny.
    Cytowane zdanie z interii jest wiec nieuprawnione.
    §11.4 i 5 Rozporządzenia o PKPiR określa co to jest rzetenie prowadzona
    książka w kontekście ppkt 3) można nie wpisać kosztów o ile to nie jest
    towar handlowy, materiał podstawowy, koszty robocizny.
    I tak zwyczajowo w tym kontekście nie wpisywałem np. kosztów przesyłek
    poleconych do US z deklaracjami VAT.

    dK

  • 5. Data: 2011-03-28 15:49:50
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł Szostek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    Rozumiem, że dodawanie do KUP wydatków to nie jest wymagane przez

    >W końcu działam na szkodę swoją, a nie budżetu państwa :)

    No tak, ale temu zleceniobiorcy za 2 zl (zakladajac, ze nie ma normalnie
    uprawnien do swiadczen NFZ) dajesz dostep, do sprawnej, szybkiej i
    skutecznej panstwowej sluzby zdrowia za kilkadziesiat groszy miesieczne. I
    to juz jest na szkode budzetu ;)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2011-03-28 16:26:14
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-03-28 17:49, SDD wrote:
> [...]
    > uprawnien do swiadczen NFZ) dajesz dostep, do sprawnej, szybkiej i
    > skutecznej panstwowej sluzby zdrowia za kilkadziesiat groszy miesieczne. I

    No ale to przecież nie jego wina, że ustawodawca był sobie łaskaw
    własnoręcznie "strzelić w stopę".

    Piotrek

  • 7. Data: 2011-03-28 17:50:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-28 18:26, Piotrek pisze:

    > No ale to przecież nie jego wina, że ustawodawca był sobie łaskaw
    > własnoręcznie "strzelić w stopę".

    Jak to się mówi: chytry dwa razy traci. Choć w tym przypadku, nie tylko
    chytry, ale i głupi.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2011-03-28 18:02:21
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Jak to się mówi: chytry dwa razy traci. Choć w tym przypadku, nie tylko
    > chytry, ale i głupi.

    Teraz, gdy sie zaliczki i podatki zaokragla do pelnych zlotych, to budzet
    tez straci na podaku, bo ryczalt od tego zlecenia za 2 zl wyniesie dokladnie
    0 zl :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2011-03-28 22:15:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Mar 2011, Paweł Szostek wrote:

    > Rozumiem, że dodawanie do KUP wydatków to nie jest wymagane przez
    > prawo?
    > Tzn. jeżeli mam jakiś drobny wydatek np. wynagrodzenie pracownika (na
    > umowie zlecenie) wynoszące 2 zł

    IMHO - było niejeden raz.
    Są wydatki, dla których *osobne* przepisy nakazują je wpisać
    w księgę. Tak jak wskazywał dK.
    Wpisać, co być może pozwala nie ująć ich w kosztach!
    W końcu można kwotę wpisać do kolumny 16 :P
    Akurat przypadek który podajesz wydaje mi się... wątpliwy.
    Językowo.
    Myślę, że US w razie sporu słowo "robocizny" tłumaczyłby jako
    "wszelkich wynagrodzeń osobowych", i w tym rozumieniu wpis
    byłby konieczny (nawet, jeśli nie ujęty w kosztach).
    Jakby chcieć bronić stanowiska że "robocizna" ma byc tylko
    rozwinieciem wcześniej wymienionyc wynagrodzeń *pracowników*,
    to mogłoby przejść, ale ja bym nie próbował ;)
    A np. towar handlowy za 2 zł ma być wpisany i już.

    > i nie dodam, to US w razie kontroli nie może mieć do tego żadnych
    > obiekcji?

    Czego Ty od nas wymagasz? ;)
    USy miewają obiekcje do różności, nawet jeśli jakiś przypadek
    (obiekcji) zdarza się raz na 50 000. Również jeśli nie ma podstawy
    prawnej do tego.
    A tym bardziej, jak podatnik zaaplikuje "prowokację" :)
    (mam przypomnieć bezsensowne wpisanie przez podatnika "linuks 0 zł"
    do ESTiWNiP i co "wymyślił" kontroler?)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-03-29 05:59:55
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 15:56:03 +0200, dK napisał(a):

> [...]
    > kontekście ppkt 3) można nie wpisać kosztów o ile to nie jest towar
    > handlowy, materiał podstawowy, koszty robocizny. I tak zwyczajowo w tym

    I to jest poprawna i ścisła odpowiedź na pytanie Pawła.