  • 1. Data: 2011-04-16 18:06:24
    Temat: VAT czy nie VAT - oto jest pytanie
    Od: Maciej Ślużyński <m...@i...pl>

    Witam serdecznie!

    Prowadzę serwis www.bankmodeli3d.pl zajmujący się sprzedażą modeli
    przestrzennych.

    Chcę uruchomić drugi serwis tego typu, gdzie uzytkownicy będa wstawiać
    modele a inni będa je kupować. Czy aby prowadzić tego typu działalność
    trzeba zgłosić się jako płatnik VAT, czy można prowadzić tego typu sprzedaż
    bez obowiązku odprowadzania VAT-u?

    Ja z użytkownikami rozliczam się na podstawie umowy o dzieło, a kupującym
    móglbym wystawiac rachunek uproszczony - czy dobrze rozumuję?

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 2. Data: 2011-04-16 18:43:33
    Temat: Re: VAT czy nie VAT - oto jest pytanie
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ja z użytkownikami rozliczam się na podstawie umowy o dzieło, a kupującym
    > móglbym wystawiac rachunek uproszczony - czy dobrze rozumuję?

    Hmmmm - nie ma czegos takiego.... - takie cos bylo w latach 90-tych, byla to
    odmiana faktury VAT przeznaczona dla odbiorcow nie bedacych VAT-owcami.
    Jest po prostu rachunek. Jesli Twoja dzialalnosc jest opodatkowana podatkiem
    VAT a nie wyklucza korzystania ze zwolnienia podmiotowego - to mozesz
    korzystac z limitu zwolnienia podmiotowego wynoszacego obecnie 150 tys.
    rocznie, przy czym VAT to jedno, a tez musisz zainteresowac sie kwestia kasy
    fiskalnej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2011-04-16 19:08:58
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    I oczywiscie z punktu widzenia podatku VAT a takze kasy fiskalnej jeden
    serwis od drugiego nie roznil sie bedzie niczym.
    Obrot w jednym i drugim serwisie bedzie sie sumowal dla celow kontroli progu
    zwolnienia podmiotowego.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2011-04-16 19:59:14
    Od: Maciej Ślużyński <m...@i...pl>

> [...]
    > mozesz korzystac z limitu zwolnienia podmiotowego wynoszacego obecnie 150
    > tys. rocznie, przy czym VAT to jedno, a tez musisz zainteresowac sie

    Czy w US, do którego się wybieram w przyszłym tygodniu, będą w stanie mi
    odpowiedziec, czy mogę byc zwolniony z obowiązku płacenia podatku VAT w
    przypadku tego rodzaju działalności?

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 5. Data: 2011-04-16 20:50:22
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 16-04-2011 21:59, Maciej Ślużyński pisze:

    > Czy w US, do którego się wybieram w przyszłym tygodniu, będą w stanie mi
    > odpowiedziec, czy mogę byc zwolniony z obowiązku płacenia podatku VAT w
    > przypadku tego rodzaju działalności?

    Powinni, tym bardziej, ze katalog wylaczen nie jest zbyt duzy (art. 113,
    ust.13)

    --
    Adam

  • 6. Data: 2011-04-16 21:00:58
    Od: Maciej Ślużyński <m...@i...pl>

    Użytkownik "elephanto" <e...@c...it.gmail.com> napisał w wiadomości

    > Powinni, tym bardziej, ze katalog wylaczen nie jest zbyt duzy (art. 113,
    > ust.13)

    Złotem ani srebrem, w całości lub w proszku, nie zamierzam handlować ;-)

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 7. Data: 2011-04-17 07:47:52
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-04-16 21:59, Maciej Ślużyński wrote:
    > Czy w US, do którego się wybieram w przyszłym tygodniu, będą w stanie mi
    > odpowiedziec, czy ...

    Z pewnością. Im wszelkie odpowiedzi przychodzą z łatwością, nawet jak
    nie do końca ogarniają przepisy. Przećwiczone na kilku przypadkach.

    Oczywiście konsekwencje zastosowania do takiej (ewentualnej) odpowiedzi
    "rodem z kosmosu" poniesiesz Ty ;-)

    Piotrek

  • 8. Data: 2011-04-17 08:29:30
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-04-17 10:29, tomek wrote:
    > Ale to kiedyś, natomiast Tu I Teraz jest namacalny dowód że
    > administracja zmienia się na lepsze.

    Fakt, że ostatnio zarobiony jestem ale czy coś przegapiłem?

    Piotrek

  • 9. Data: 2011-04-17 08:29:43
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-04-17, o godz. 09:47:52
    Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

> [...]
    > odpowiedzi "rodem z kosmosu" poniesiesz Ty ;-)

    Ale to kiedyś, natomiast Tu I Teraz jest namacalny dowód że

    Tomek

  • 10. Data: 2011-04-17 09:05:01
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-04-17, o godz. 10:29:30
    Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > Fakt, że ostatnio zarobiony jestem ale czy coś przegapiłem?

    Ironię ;)

    Tomek