  • 1. Data: 2005-11-03 11:05:10
    Temat: VAT-import/eksport USA-UE lolaboga!
    Od: "Stary" <m...@p...onet.pl>

    Szanowni grupowicze,

    Usiluje (bez powodzenia - stad obecnosc tutaj) rozwiklac nastepujacy problem:

    1. Podmiot posiadajacy siedzibe na terenie jednego z panstw UE dokonuje importu
    z USA podzespolow na terytorium RP.
    2. W Polsce podzespoly zostaja zamontowane na statkach (innych niz wymienione w
    art. 83 ustawy o VAT czyli nie podlegajcych zastosowaniu stawki 0%) przez
    polskiego kooperanta.
    3. Finalny produkt opuszcza RP i:
    a. pozostaje w UE
    albo
    b.zostaje sprzedany np. do WNP
    4. Przez caly czas zarowno podzespoly jak i produkt koncowy pozostaja
    wlasnoscia podmiotu z poza RP

    Zakladam, ze w momencie wejscia podzespolow w polski obszar celny naliczany
    jest VAT, ale nie potrafie wskazac, ktory dokladnie przepis ma tu zastosowanie.

    Pytanie: czy istnieje mozliwosc odzyskania VAT (na jakiej podstawie) lub...inny
    sposob unikniecia koniecznosci jego odprowadzenia (np.najpierw import do innego
    kraju UE a potem do Polski)???

    Z gory dziekuje za wszelkie tropy i podpowiedzi (lub gotowe rozwiaznia;) )

  • 2. Data: 2005-11-04 09:45:45
    Temat: Re: VAT-import/eksport USA-UE lolaboga!
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Stary" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kraju UE a potem do Polski)???
    >
    > Z gory dziekuje za wszelkie tropy i podpowiedzi (lub gotowe rozwiaznia;) )

    mam pytanie, z czystej ciekawości ;))
    firma niebędąca właścicielem tego towaru ponosi koszty jego wprowadzenia na
    obszar UE ?

    pozdrawiam