  • 1. Data: 2004-09-23 07:26:11
    Temat: VAT za kupiony w Unii artykul w sieci detalicznej
    Od: "Speedd" <s...@w...pl>

    Witam,
    Jak to jest z rozliczeniem VATu, gdy kupię cos w np. niemieckim sklepie i
    chcialbym to dalej odsprzedac w Polsce. Czy muszę to jakos sprzedawcy
    specjalnie wytlumaczyc, aby wystawil mi odpowiednia fakture?
    Czy ten zakup musze zglosic w jakims urzedzie celnym?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-09-23 17:33:02
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    Speedd <s...@w...pl> wrote:
> [...]
    > chcialbym to dalej odsprzedac w Polsce. Czy muszę to jakos sprzedawcy
    > specjalnie wytlumaczyc, aby wystawil mi odpowiednia fakture?

    Zakladam ze masz w Polsce DG.
    Musisz po pierwsze wystapic do swojego US o tzw. euroNIP
    (na formularzu VAT-R z zalacznikiem VAT-R/UE).
    Jak juz dostaniesz potwierdzenie i bedziesz "sprawdzalnyu" (valid VAT number)
    na stronie http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/vies/en/v
    ieshome.htm
    mozesz jechac do Niemiec.

    I teraz, jak kupujesz to prosisz o fakture (Rechnung)
    dokumentujaca wewnatrzwspolnotowe nabycie. Taka faktura
    jest *bez* VAT niemieckiego. Podatek naliczysz w Polsce,
    wykazujac go w specjalnej rubryczce w VAT-7.

    Sprawdz, czy Niemiec nie naliczyl przypadkowo 16% VAT (MwSt),
    ma byc 0%.

    Niemiec moze chciec potwierdzenia z US, moze sobie sprawdzac
    w komputerze (stad wazne by wczesniej sprawdzic, ze euroNIP
    jest zarejestrowany w systemie). Ode mnie jeszcze chcieli
    dowodu osobistego (ausweis) i zrobili sobie ksero wpisu do ewidencji.
    Taka biurokracja to byla we Frankfurcie/M jak Niemiec
    byl przestraszony ze poraz pierwszy Polakowi sprzedaje ;)

    > Czy ten zakup musze zglosic w jakims urzedzie celnym?
    Przed 1.05 trzeba bylo. Teraz, w wiekszosci przypadkow nie.
    Znaczy sa wyjatki (np samochody), ktore sie zglasza w UC
    ale celem naliczenia akcyzy a nie VAT.

    M.
    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-