  • 1. Data: 2003-06-09 23:36:36
    Temat: VAT zwolniony i sprzedaż
    Od: "agagoc" <a...@N...wp.pl>

  • 2. Data: 2003-06-10 05:33:00
    Temat: Re: VAT zwolniony i sprzedaż
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > Prosze o pomoc bo sobie nie radze.
    > Czy można w firmie informatycznej
    > z możliwością organizacji szkoleń
    > (bez uprawnień Min. Edukacji)
    > wystawić fakturę na usługę,
    > która byłaby zwolniona z VAT-u.
    > Jaka musiałaby to być usługa?
    > Gdzie o tym mogę przeczytać?

    Ustawa o VAT wraz z rozporzadzeniami byc moze wystarczy.

    Karol

  • 3. Data: 2003-06-10 09:12:55
    Od: maruda <m...@g...mm.pl>

    10.06.2003 01:36, persona, tytułująca się 'agagoc', zechciała zauważyć:
    > Prosze o pomoc bo sobie nie radze.
> [...]

    To jest zwolnienie podmiotowe (uprawnienia), nie przedmiotowe, więc nie.
    Chyba, że w ostatnich trzech latach coś się w tej sprawie zmieniło.

  • 4. Data: 2003-06-10 17:56:22
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "maruda" <m...@g...mm.pl> napisał w wiadomości
    > 10.06.2003 01:36, persona, tytułująca się 'agagoc', zechciała zauważyć:
    >

    > To jest zwolnienie podmiotowe (uprawnienia), nie przedmiotowe, więc nie.
    > Chyba, że w ostatnich trzech latach coś się w tej sprawie zmieniło.

    ???

    Zmienila sie lista uslug ze stawka "zw" ?
    Nie ma juz "pozostałych szkolen w formie pozaszkolnej"?
    O uprawnieniach to jakos nie kojarze, zeby cos bylo w VAT.
    Mozesz rozwinac swoja myśl.

    Karol

  • 5. Data: 2003-06-10 18:28:00
    Od: "agagoc" <a...@N...wp.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Mozesz rozwinac swoja myśl.
    >
    > Karol
    >
    > Może rzeczywiście cos pokręciłam, ale zawsze jak
    pytałam o szkolenia w US i jak wystawić na to fakturę,
    to panie urzędniczki pytały o uprawnienia do
    organizowania szkoleń, które wydaje Ministerstwo
    Edukacji. Dlatego na wszelki wypadek napisałam, że
    takich nie posiadam. Czy w związku z tym mogę
    wystawić fakturę ze stawką zw na szkolenie
    w formie poza szkolnej. Czy to jest zwolnione z VAT?
    Przepraszam, że jestem taka natrętne z tym pytaniem,
    ale: dziecko płaczę, mąż głodny, pranie się skończyło,
    a ja księgowa, nie umiem sobie poradzić. KOszmar.
    Bardzo dziękuję za pomoc.

    --
    pozdrawiam,
    agagoc

  • 6. Data: 2003-06-10 21:45:06
    Od: maruda <m...@g...mm.pl>

    10.06.2003 20:28, persona, tytułująca się 'agagoc', zechciała zauważyć:

> [...]
    > ale: dziecko płaczę, mąż głodny, pranie się skończyło,
    > a ja księgowa, nie umiem sobie poradzić. KOszmar.

    Też jestem informatykiem, sprawę więc zbadałem, ale bardzo pobieżnie.
    Już w momencie rejestracji dg, Odpowiedni Wydział w Urzędzie Miejskim
    zakwestionował wpis "prowadzenie szkoleń", informując mnie jednocześnie,
    że powinienem być zarejestrowany jak placówka edukacyjna i zatrudniać
    osobę mającą uprawnienia, być może pedagogiczne. Nie wnikałem. Nie
    można, to nie można.
    Swego czasu próbowałem wpisać szkolenie w fakturze, to odbiorca faktury
    powiedział mi z dobrego serca, żebym sie nie wygłupiał, bo VAT to on
    sobie odpisze. Zmieniłem na wdrożenie. No i na formum Inforu temat
    wałkowano ze dwa lata temu. Wyszło, że nie można tak sobie. Mus mieć
    papier, że edukacyjna i wpisana do rejestru. Podejrzewam, że jest
    analogia do usług hotelowych: żeby móc je świadczyć z niższa stawką,
    trzeba być hotelem z mała ilością gwiazdek.

    Na razie gdybam i piszę, żeby palce nie zdrętwiały. Znam jednak kilku
    przebiegłych księgowych w bardzo duuużych firmach, więc rzecz zbadam
    solidniej. Ale na jutro lub pojutrze.

    Na razie, nie pozostaje mi nic innego, jak pozdrowić Ciebie, męża, płacz
    dziecka i pranie. ;)

    PS
    Od pięciu lat prowadzę szkolenia fakturując je, jako wdrożenia i
    instrutaże z pełną stawką 22%. Sypiam spokojniej. Może się mylę, ale
    sprawdzę.

  • 7. Data: 2003-06-11 05:54:25
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > Na razie gdybam i piszę, żeby palce nie zdrętwiały. Znam jednak kilku
    > przebiegłych księgowych w bardzo duuużych firmach, więc rzecz zbadam
    > solidniej. Ale na jutro lub pojutrze.

    Ja mimo wszystko polecalbym rozmowe z dobrym doradca podatkowym.
    Z drugiej strony jak nie szkolisz OF to rzeczywiscie lepiej "zmienic" rodzaj
    uslugi i nie prowadzic dzialalnosci "zw".

    Karol

  • 8. Data: 2003-06-11 05:58:54
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

> [...]

    > Na razie gdybam i piszę, żeby palce nie zdrętwiały. Znam jednak kilku
    > przebiegłych księgowych w bardzo duuużych firmach, więc rzecz zbadam

    Zamiast kombinowac z ksiegowymi przez analogie, to na poczatek polecam
    ustawe o VAT.
    Moze jest tam jakis zapis, ktory stawia warunki dla stosowania stawki "zw".

    Karol

  • 9. Data: 2003-06-11 11:19:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jun 2003, Karol wrote:
    [...]
    >+ Zamiast kombinowac z ksiegowymi przez analogie, to na poczatek polecam
    >+ ustawe o VAT.
    >+ Moze jest tam jakis zapis, ktory stawia warunki dla stosowania stawki "zw".

    Może jeszcze być w jakimś rozporządzeniu...a to więcej szukania :|

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-06-12 05:49:24
    Od: "agagoc" <a...@N...wp.pl>

> [...]
    > Od pięciu lat prowadzę szkolenia fakturując je, jako wdrożenia i
    > instrutaże z pełną stawką 22%. Sypiam spokojniej. Może się mylę, ale

    Dziękuję za odpowiedź i czekam z niecierpliwością na ciąg dalszy, ponieważ
    sprawa staje się coraz ciekawsza. Ale muszę przyznać, że ja bez problemów
    wpisałam w DG prowadzenie szkoleń z tym, że musiałam wyraźnie zaznaczyć, że
    są to szkolenia bez zezwolenia ME.

    --
    pozdrawiam,
    agagoc