  • 1. Data: 2009-11-19 13:38:32
    Temat: VZM-1 a tryb postępowania
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Witam,

    Złożony jest druk VZM-1 (zwrot VAT za materiały budowlane).
    Zgodnie z "USTAWĄ z dnia 29 sierpnia 2005 r. o zwrocie osobom
    fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem
    mieszkaniowym" Art. 6 stanowi:

    "1. W sprawie zwrotu, o którym mowa w art. 3 ust.1,
    urząd skarbowy wydaje decyzję, w której określa
    kwotę zwrotu, z zastrzeżeniem ust. 3"
    (Art 3 rzecze, że decyzji nie trzeba, jeśli "prawidłowość
    wniosku nie budzi wątpliwości".

    I teraz pytanie- dzwoni miła Pani z US z informacją
    "w VZM-1 jest błąd, to-a-to się nie kwalifikuje do odliczenia
    VAT, proszę napisać nowe VZM-1". Czy można odpowiedzieć
    "zgodnie z Ustawą proszę o wydanie decyzji określającej
    kwotę zwrotu", czy też trzeba pokornie lecieć i poprawiać?

    W sumie może i mało istotne, ale warto wiedzieć :-)

    Dzięki za pomoc.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 2. Data: 2009-11-19 13:50:12
    Temat: Re: VZM-1 a tryb postępowania
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dominik & Co pisze:
> [...]
    > "zgodnie z Ustawą proszę o wydanie decyzji określającej
    > kwotę zwrotu", czy też trzeba pokornie lecieć i poprawiać?

    Można, ale wydanie decyzji trwa.

    Jak pójdziesz na rękę miłej pani, przepiszesz wniosek, to dostaniesz
    kasę szybciej.

    Chyba, że chcesz sie spierać, że ta pozycja jest ok. Wtedy to inna
    bajka, idziesz oficjalną ścieżką.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2009-11-20 06:18:02
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Maddy napisał(a):

    > Można, ale wydanie decyzji trwa.

    To wiem- mają całe pół roku. Ale mi nie zależy na czasie :-)

    > Chyba, że chcesz sie spierać, że ta pozycja jest ok. Wtedy to inna
    > bajka, idziesz oficjalną ścieżką.

    No właśnie tak mi się zdawało- jeśli mam się odwoływać,
    to muszę mieć się _od czego_ odwoływać :-)

    Dziękuję za odpowiedź.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP