  • 1. Data: 2007-06-20 13:43:34
    Temat: WI w toku, przeprowadzka
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Mam w t(ł)oku wniosek o wiążącą interpretację,
    a zanosi się na przeprowadzkę, przy której zmienię
    też US. Ma ktoś pomysł co się wtedy dzieje z takim wnioskiem
    - czy wydaje go "stary" US i wysyła na nowy adres, czy wydaje już "nowy"
    US i czy mam jakoś poinformować "stary" US(pewnie i tak to zrobię
    ale jeśli jest jakiś przepis to warto wiedziec).

    Jest Art. 18b Ordynacji Podatkowej ale czy wydanie intepretacji
    odbywa się na drodze postępowania podatkowego?

  • 2. Data: 2007-06-20 14:16:55
    Temat: Re: WI w toku, przeprowadzka
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 20 Cze, 15:43, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:
> [...]
    > US i czy mam jakoś poinformować "stary" US(pewnie i tak to zrobię
    > ale jeśli jest jakiś przepis to warto wiedziec).

    A nie możesz poczekać? ;>

    Tak po prawdzie, to w związku z § 2 art. 14 b Ordynacji, to skoro ta
    interpretacja jest wiążąca dla organów podatkowych i kontrolnych
    właściwych dla wnioskodawcy, to pewnie wyda Ci to "stary" US, ale czy
    nowy będzie to akceptował, nawet jeśli go poinformujesz?

    Sama jestem ciekawa :)

    Za to pewnie po przeprowadzce, sprawę wyjaśni Ci Minister ;p

    > Jest Art. 18b Ordynacji Podatkowej ale czy wydanie intepretacji
    > odbywa się na drodze postępowania podatkowego?

    Chyba nie, bo postępowanie podatkowe zwykle kończy się decyzją, a dla
    interpretacji jest "postanowienie".
    Ale to już tylko moje przemyślenia :)

    Jagna

  • 3. Data: 2007-06-20 14:26:57
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 20-06-2007 o 16:16:55 Jagna <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A nie możesz poczekać? ;>

    Haha, 4 miesiące na pewno nie, 3 miesiące raczej nie, do dwóch miesięcy
    mogę - poprzedni US uwinął się w 3 tygodnie, może ten tez da rade. Z tym
    że w poprzendim US uwijali się ładniutko z tego co obserwowałem, a w
    obecnym
    to można zawału dostać od człapania referentów i innych.

> [...]
    > właściwych dla wnioskodawcy, to pewnie wyda Ci to "stary" US, ale czy
    > nowy będzie to akceptował, nawet jeśli go poinformujesz?

    Nie napisali że właściwych w momencie składania wniosku,
    poza tym byłoby to "kaszaniaste" gdyby zmiana US powodowała
    utratę ochrony. No i do tego interpretacja jest wydawana
    w "mojej indywidualnej sprawie" a nie "w sprawie, dla miejsca zamieszkania
    X"
    :)
    No ale pewności nie mam...

    > Sama jestem ciekawa :)

    :)

    > Za to pewnie po przeprowadzce, sprawę wyjaśni Ci Minister ;p

    Mówisz :) ?
    75zł raczej nie poświęcę na to, chociaż kto wie, jesli nie będę miał
    pewności?
    Swoją drogą nieźle się ustawili - teraz to dopiero będą szły gnioty
    legislacyjne,
    skoro można produkować makulaturowe przepisy i zarabiać kokosy na
    interpretacyjkach
    które w dodatku nie wiążą wstecz, nie chronią przed zapłatą podatku, i
    które można
    wydać i po 5 latach.

  • 4. Data: 2007-06-20 14:46:59
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 20-06-2007 o 16:26:57 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > utratę ochrony. No i do tego interpretacja jest wydawana
    > w "mojej indywidualnej sprawie" a nie "w sprawie, dla miejsca

    No to możliwe mam zonka :)

    "Interpretacja, o której mowa w art. 14a § 1, jest wią?ąca dla organów
    podatkowych i
    organów kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy".

    Skoro 'organów właściwych dla wnioskodawcy' a nie dla podatnika, może
    oznaczać to
    że chodzi o te organy do których się wnioskowało... Co prawda nie dopisali
    "w dniu składania wniosku", ale ... NSA czeka na mnie ;) ?

  • 5. Data: 2007-06-20 19:44:05
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 20 Cze, 16:46, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    > że chodzi o te organy do których się wnioskowało... Co prawda nie dopisali
    > "w dniu składania wniosku", ale ... NSA czeka na mnie ;) ?

    Powiało "optymizmem" ;)
    Mam nadzieję, że opowiesz? ;>

    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 6. Data: 2007-06-21 09:33:01

    Dnia 20-06-2007 o 21:44:05 Jagna <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Powiało "optymizmem" ;)
    > Mam nadzieję, że opowiesz? ;>

    Ano, ale pewnie nieprędko bo w sumie to mi to wisi,
    jakby co Irlandia czeka :)