  • 1. Data: 2004-05-17 06:44:36
    Temat: WNT transport i ceny wejscia na magazyn.
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Witam.

    Wlasnie zmagam sie z WNT i licze na kilka uwag z Waszej strony.

    Na poczatek dane: przyjechal towar, mam fakture, byl transport (organizowany
    przez niezalezna firme) ... I mam teraz kilka klopotow.

    1. Konstruujemy wlasnie fakture wewnetrzna, naliczamy VAT.
    2. Transport robila firma zewnetrzna, wiec jezeli dobrze rozumiem art. 31
    ustawy VAT, wrzucam ja w koszty jako usluge obca - nie powiekszam wartosci
    towarow na fakturze wewnetrzenej jak mialo to miejsce przy imporcie.
    3. To w zasadzie tyle jezeli chodzi o rozliczenie WNT...

    Tylko, ze teraz, jezeli dobrze mysle, wszyscy musza pamietac, zeby narzucic
    wieksza marze przy sprzedazy na te akurat towary - wieksza dokladnie o czesc
    wartosci kosztow transportu przypadajaca na dany towar. Dawniej mialem
    piekna wartosc na PZ i moglem zapomniec o wszystkim.

    I teraz pytanie: jak sobie ulatwic zycie?
    Wartosci na PZ raczej nie powieksze i obawiam sie, ze albo mnie czeka
    zdyscyplinowanie sprzedazy albo zmiana w oprogramowaniu:-(
    A moze jednak nie wzialem czegos pod uwage?

    Pozdrawiam
    Lukasz Goralczyk