  • 21. Data: 2006-02-01 09:38:34
    Temat: Re: Wewnatrzwspolnotowa dostawa uslug?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    t wrote:

    > W RMF jest kilka takich zonkow - przykladowo
    > nalezy wykazac zbiorcza kwote brutto wg stawek,
    > w tym nie podlegajacych, a z drugiej strony
    > nie nalezy umieszczac kwoty brutto.
    > Ciezko mi to zinterpretowac bo nie znam zawijasow prawnych
    > ktorymi tutaj sie mozna podeprzec(a prawnikiem - chocby teoretykiem -
    > nie jestem). Co ma pierwszenstwo - ze nie wykazujemy kwot brutto czy
    > ze wykazujemy wg stawki NP?

    Wykazujemy się zdrowym rozsądkiem.
    Założę się, że ci co to pisali też nie wiedzą.
    Kiedyś- w pewnych przypadkach zgodnie z przepisami trzeba było podać
    NIP klienta zagranicznego - i też trzeba bylo to jakoś obejść :-)

    > Kazdy wystawia te faktury wg wlasnej logiki i tylko kontrola moze
    > tutaj pokazac blad.

    A inna kontrola go poprawi jeszcze :-).
    Np. niektóre US sobie życzą, żeby np
    przy WDT (opodatkowanej przecież wg ustawy w kraju)
    dopisywać nr artykułu z ustawy, bo stawka niższa.

  • 22. Data: 2006-02-01 10:09:37
    Od: t <a...@g...pl>

    cef wrote:

    > Wykazujemy się zdrowym rozsądkiem.
    > Założę się, że ci co to pisali też nie wiedzą.
    > Kiedyś- w pewnych przypadkach zgodnie z przepisami trzeba było podać
    > NIP klienta zagranicznego - i też trzeba bylo to jakoś obejść :-)

    Niejednokrotnie w mediach czytalem i slyszalem ze z ministerstwa
    finansow wychadza porzadne akty prawne i dopiero sejm je psuje.
    W przypadku tego rozporzadzenia - co najmniej w zaresie uslug poza kraj
    - taki argument nie ustaje dwoch sekund.
    Niestety partaczy mamy wszedzie.

  • 23. Data: 2006-02-01 10:15:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Feb 2006, Roman wrote:

    > WDT to Wewnątrzunijna Dostawa Towarów, tak?
    > A w przypadku usług piszemy WDU?

    Usług się nie "dostawia", usługi się "świadczy" :)
    A jako iż opodatkowane są inaczej - bo wg "miejsca świadczenia",
    to rozróżnienie przebiega w innej płaszczyźnie: opodatkowane
    w kraju rejestracji podatnika albo (tam) nieopodatkowane.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 24. Data: 2006-02-01 14:44:23
    Od: t <a...@g...pl>

    Marcin wrote:
    > Witam,
    >
    > Art. 27 ust. 3 i 4 ustawy o VAT okresla liste uslug, dla ktorych miejscem
    > swiadczenia jest miejsce, gdzie nabywca uslugi ma siedzibe. Tym samym w
    > Polsce uslugi te sa opodatkowane stawka 0%. Czy w takim razie przy
    > wewnatrzwspolnotowej dostawie uslug aby wystawic fakture z VAT 0% potrzeba
    > euroNIPu tak samo jak przy wewnatrzwspolnotowej dostawie towarow, czy -
    > skoro uslugi te sa oblozone stawka 0% z mocy ustawy - mozna wystawic fakture
    > ze zwyklym, krajowym NIPem (kontrahent zagraniczny posiada euroNIP) i nie
> [...]

    Mam przy okazji pytanie - jezlei urzendikowi sie nie spodoba faktura
    NP, to co mi grozi - na pewno odpowiedzialnosc karno-skarbowa za bledne
    wystwienie, ale czy jakas odpowiedzialnosc podatkowa tez (np czy moga
    naliczyc 22%)?