  • 1. Data: 2004-06-09 18:58:12
    Temat: Własna "produkcja" a podatek.
    Od: Maksymilian Dutka <m...@u...onet.pl>

    Czy jeżeli zorbie jakieś urządzenie, napisze program i będę chciał go
    sprzedać to powinienem zapłacić podatek? Jak się ma do tego prawo polskie?

    Ps. nie chodzi tu o jakąś seryjną produkcje itp.
    Maksymilian Dutka
    #GG: 1493163

  • 2. Data: 2004-06-09 23:03:34
    Temat: Re: Własna "produkcja" a podatek.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jun 2004, Maksymilian Dutka wrote:

    > + Czy jeżeli zorbie jakieś urządzenie, napisze program i będę chciał go
    > + sprzedać to powinienem zapłacić podatek? Jak się ma do tego prawo polskie?

    Jeśli sprzedajesz "firmie" (dotyczy również podmiotów NIE będących
    firmami lecz rozliczających PIT/CIT, dlatego w cydzysłowiu) to
    od nigdy nie ma problemu. To "oni" muszą odprowadzić podatek, choć
    ty masz go wykazać na rachunku.
    Jak chcesz sprzedać "ludziom z ulicy"... to jest problem: czy takie
    "coś" jest legalne - czy jest nielegalną działalnością gospodarczą :[
    Jeśli jest legalne to podatek się należy, nawet w ustawie jest
    wzmianka o "rozliczeniu bez pośrednictwa płatnika" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-06-09 23:19:19
    Od: "Mariusz" <k...@t...poczta.onet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > Jeśli jest legalne to podatek się należy, nawet w ustawie jest
    > wzmianka o "rozliczeniu bez pośrednictwa płatnika" :)

    Nie bardzo rozumiem...
    np. jestem na KPiR (VAT) i sprzedaje "firmie" mojego autorstwa program (FV)
    za 1000 zl netto i do tego 22% VAT. Czy sa jakies inne zobowiazania
    podatkowe oprocz tego VAT-u?
    Juz sie boje bo z Twojej wypowiedzi wynika ze cos jeszcze musze placic...

    A z drugiej strony? jesli kupie program na FV to co musze zaplacic? bo teraz
    poprostu wrzucam w koszty i odliczam VAT...

    KaMeL

  • 4. Data: 2004-06-10 01:45:25
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 10 Jun 2004 01:19:19 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Mariusz
    napisał(a):

    > Nie bardzo rozumiem...
    > np. jestem na KPiR (VAT) i sprzedaje "firmie" mojego autorstwa program (FV)
    > za 1000 zl netto i do tego 22% VAT. Czy sa jakies inne zobowiazania
    > podatkowe oprocz tego VAT-u?

    Podatek dochodowy, jezeli przychody beda wieksze od wydatkow.

    > A z drugiej strony? jesli kupie program na FV to co musze zaplacic? bo teraz
    > poprostu wrzucam w koszty i odliczam VAT...

    Zalezy jaka jest wartosc tego programu. Jezeli przekracza 3.500 PLN to
    traktujesz go jako WNiP i amortyzujesz. Vat oczywiscie odliczasz.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2004-06-10 19:55:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jun 2004, Mariusz wrote:
    [...]
> [...]
    >+ za 1000 zl netto i do tego 22% VAT. Czy sa jakies inne zobowiazania

    Zdecydowanie (IMO :)) nie: sądziłem z pytania że masz zamiar wystąpić
    jako "osoba fizyczna nie prowadząca DG" !
    Dla mnie baty za przyjmowanie danych z powietrza, dla ciebie baty za
    zadawanie pytania bez podania niezbędnych danych :] ;)

    >+ A z drugiej strony? jesli kupie program na FV to co musze zaplacic? bo teraz
    >+ poprostu wrzucam w koszty i odliczam VAT...

    ...to już Mieczysław wyłożył - zależy po ile ten program sprzedawali...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-06-10 22:45:07
    Od: Maksymilian Dutka <m...@u...onet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > Jeśli jest legalne to podatek się należy, nawet w ustawie jest
    > wzmianka o "rozliczeniu bez pośrednictwa płatnika" :)

    Na "allegro" można znaleźć wiele ofert sprzedaży przez osoby prywatne,
    jakiś swoich publikacji typu: jak obniżyć koszt połączenia z internetem,
    jak coś naprawić itp. można się domyśleć że nie posiadają żadnej
    działalności gospodarczej, czy w takim wypadku są podstawy do oskarżenia
    o braku zarejestrowanej działalności gospodarczej i spłatę zobowiązań
    wobec US?

    Maksymilian Dutka
    #GG: 1493163

  • 7. Data: 2004-06-11 05:30:01
    Temat: Re: Wlasna "produkcja" a podatek. (was: Własna "produkcja" a podatek. )
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Fri, 11 Jun 2004 00:45:07 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Maksymilian Dutka
    napisał(a):

> [...]
    > działalności gospodarczej, czy w takim wypadku są podstawy do oskarżenia
    > o braku zarejestrowanej działalności gospodarczej i spłatę zobowiązań

    Na "allegro" sprzedaja tez osoby posiadajace dzialalnosc gospodarcza.
    Jezeli jednak sprzedajacy nie posiada DG to o ile jest to sporadyczna
    sprzedaz pojedynczego egzemplarza to IMHO nie dopatrywalbym sie naruszenia
    przepisow ( ewentualnie PCC - jezeli warosc wieksz od 1K zl ). W innym
    wypadku podpada to pod prowadzenie dzialalnosci bez rejestracji.

    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    The first myth of management is that it exists. The second myth of
    management is that success equals skill.