  • 1. Data: 2005-12-11 23:52:58
    Temat: Wykonanie usługi za granicą
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Chciałbym wykonać usługę za granicą, w UE i wystawić fakturę. Jak rozumiem,
    musze się zarejestrować w tamtejszym US i odporowadzić VAT tamże? Nie można
    prościej?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2005-12-12 08:10:57
    Temat: Re: Wykonanie usługi za granicą
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    wiadomości news:dnie65$82v$1@news.dialog.net.pl...
    > Chciałbym wykonać usługę za granicą, w UE i wystawić fakturę. Jak
    rozumiem,
    > musze się zarejestrować w tamtejszym US i odporowadzić VAT tamże?

    a skąd masz takie informacje ?
    wiem, że Niemcy i Austria wprowadziły jakies ograniczenia, ale dotyczyły one
    chyba tylko usług budowlanych i sprzatania

    Nie można
    > prościej?

    a jaka to ma byc usługa?

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-12-12 18:58:14
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    my way wrote:
> [...]
    > wiem, że Niemcy i Austria wprowadziły jakies ograniczenia, ale
    > dotyczyły one chyba tylko usług budowlanych i sprzatania

    z tego, co wiem to wyjątki dotyczą tylko niektorych usług, sprzedawanych bez
    vat, a obowiązek rejestracji w tamtejszym us jako płatnik vat, jest normalny
    podobnie, jak odprowadzenie vat od tamtej faktury do tamtego fiskusa

    > Nie można
    >
    > a jaka to ma byc usługa?

    usługi fotograficzne lub informatyczne wykonywane i sprzedawane TAM

  • 4. Data: 2005-12-13 10:15:50
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    wiadomości news:dnkh9d$tgq$1@news.dialog.net.pl...
> [...]
    normalny
    > podobnie, jak odprowadzenie vat od tamtej faktury do tamtego fiskusa

    "bez vat" - masz na mysli usługi, dla których miejscem swiadczenia nie jest
    RP?
    jeżeli swiadczysz taką usługę w UE, to oznacza, ze swiadczysz ją na rzecz
    podatnika vat
    to *on*, jako podatnik vat, opodatkuje ją w swoim kraju, a nie ty
    ta sama zasada obowiązuje w druga stronę - kupujesz usługi od podmiotu z UE
    i jeśli miejscem swidczenia usługi jest RP, to jako jej nabywca masz
    obowiazek doliczyć vat do faktury

    > usługi fotograficzne lub informatyczne wykonywane i sprzedawane TAM

    co do fotograficznych sie nie wypowiadam ;))
    informatyczne (o ile zaliczać je mozna do pkwiu 72.1, 72.2) świadczone dla
    podatników z UE są opodatkowane w kraju nabywcy usługi

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-12-13 11:53:42
    Od: "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net>

    Jan Werbiński napisał(a):

    > usługi fotograficzne lub informatyczne wykonywane i sprzedawane TAM

    Zwróć uwagę, że miejsce faktycznego wykonania usługi nie oznacza
    jeszcze, że jest ona świadczona w tym miejscu według ustawy o VAT.
    Co do zasady, miejscem świadczenia jest miejsce siedziby usługodawcy, od
    czego ustawa przewiduje liczne wyjątki (art 27 i 28 ustawy o VAT).

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski