  • 1. Data: 2010-04-14 13:48:04
    Temat: Wykup samochodu po leasingu
    Od: "ja" <z...@g...pl>

    Właśnie jestem w trakcie wykupu samochodu z leasingu opracyjnego.
    Kwota wykupu to ok. 800 zl, faktyczna wartość samochody to ok. 35 000zl.

    Z tego czytałem/dowiadywałem się jeśli ten samochód "sprzedałbym " sobie przed
    upływem 6 mies. od wykupu musiłabym zapłacić podatek, zgadza sie ? (a nie chcę
    tego robić)
    Tak wiec przez najbliższe 6 mies. użytkuje samochód zarejestrowany na firmę, no
    właśnie teraz czy muszę go wprowadzać do śr. trwałych firmy, czy też nie ?
    (jakoś nie uśmiecha mi się prowadzić kilometrówki i bawić się w groszowe sprawy)

    Z góry dzięki za odpowiedź.

  • 2. Data: 2010-04-14 16:39:40
    Temat: Re: Wykup samochodu po leasingu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Apr 2010, ja wrote:

    > Z tego czytałem/dowiadywałem się jeśli ten samochód "sprzedałbym " sobie przed
    > upływem 6 mies. od wykupu musiłabym zapłacić podatek, zgadza sie ?

    Występują opinie oraz przypadki uznania, że z okazji opisu leasingu
    w przepisach "wykup" może być dokonywany na osobę trzecią bez
    konsekwencji podatkowych.
    W podobny sposób traktowane bywają "wykupy" w innym celu, niż
    jest zawarta umowa (umowa na DG, zaś "wykup" na cele osobiste").
    Znajdziesz takie opinie w archiwach :)
    Ale mi się takie postawienie sprawy nie widzi, i przyznaję że też
    wolałbym zachować ostrożność. Dużo ostrożności.
    Ściślej: kilka razy wyrażałem opinię, że jak US zechce się przyczepić
    to "na zdrowy rozum" będzie miał rację (co niekoniecznie może
    znaleźć pokrycie w literze przepisów, ale to już sprawa "kto
    ma lepszego prawnika").

    > czy muszę go wprowadzać do śr. trwałych firmy, czy też nie ?
    > (jakoś nie uśmiecha mi się prowadzić kilometrówki i bawić się w groszowe sprawy)

    No to ustal sam ze sobą, czy nie lepiej wprowadzić do ST...
    (niezależnie od faktu, że "wprowadzenie" jednoznacznie powoduje
    iż *całość* leasingu jest "w celu DG" i nikt nie może się później
    czepiać).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-04-18 21:06:44
    Od: "AnaxWRC" <w...@i...pl>

> [...]
    > (niezależnie od faktu, że "wprowadzenie" jednoznacznie powoduje
    > iż *całość* leasingu jest "w celu DG" i nikt nie może się później

    no ale zalozmy ze wprowadza go do srodkow trwalych. To amortyzuje jeszcze
    jakos? zalozmy ze wykup byl za te 800 zl, a wartosc faktyczna kilkanascie
    tysiecy.
    no ale w sumie bierze sie dowod zakupu- czyli teoretycznie te 800 zl.
    Pozniej ewentualnie przy sprzedazy samochodu musi traktowac otrzymana
    zaplate jako przychod z dzialalnosci? bede na tym etapie za 2 lata ale juz
    pytam:)
    pzdr
    Anax

  • 4. Data: 2010-04-21 23:43:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Apr 2010, AnaxWRC wrote:

    > Pozniej ewentualnie przy sprzedazy samochodu musi traktowac otrzymana
    > zaplate jako przychod z dzialalnosci?

    Wszystko na to wskazuje!

    pzdr, Gotfryd