  • 1. Data: 2003-02-03 19:25:40
    Temat: Wypadkowe
    Od: "gabisa" <g...@p...onet.pl>

    Witam
    Na stronach ZUS znalazłam informację, że płatnicy samodzielnie ustalają
    stopę procentową składki na ubezpieczenie społeczne od stycznia 2003 r.
    Podany jst przedział 0,97 - 3,86%. Powołano cztery dzienniki ustaw mające
    pomóc m. in. w ustaleniu współczynników ryzyka wypadków przy pracy. Czytanie
    tego mija się dla mnie z celem.

    Stąd pytanie do Szanownych Grupowiczów:
    Czy mogę sobie dowolnie ustalić stawkę procentową, czy może jest już
    powszechnie stosowana od stycznia 2003 ? Inaczej - jaką stawkę mam
    zastosować, aby nikt się do mnie nie przyczepił? Jest wprawdzie załącznik nr
    2 do rozporządzenia (Dz.U. nr 2000 z 2002 r., poz. 1692) z podaną tebelą,
    ale żadna z podanych działalności do mnie nie pasuje.

    Może ktoś już przebrnął przez nowe chorobowe. W powołanym wyżej rozp. jest
    też załącznik nr 4 - wzór nowej deklaracji - ZUS IWA. Czy muszę takową
    skłądać ?

    Pozdrawiam

    Gabi

  • 2. Data: 2003-02-03 21:48:09
    Temat: Re: Wypadkowe
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od gabisa -----###
> [...]
    >
    > Może ktoś już przebrnął przez nowe chorobowe. W powołanym wyżej rozp. jest
    > też załącznik nr 4 - wzór nowej deklaracji - ZUS IWA. Czy muszę takową

    To chorobowe czy wypadkowe?
    ZIWA za rok.
    Stopa wypadkowego zależy od liczby ubezpieczonych w wypadkowym i kodu
    PKD działalności - przeczytaj dokładniej objaśnienia na stronie ZUSu lub
    w adresach z mojej stopki.

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 3. Data: 2003-02-03 23:05:31
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gabisa" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pomóc m. in. w ustaleniu współczynników ryzyka wypadków przy pracy. Czytanie

    Ilu masz zatrudnionych, jak do 9 to 1,93%
    Też o tym jest na stronie ZUS.

> [...]
    > ale żadna z podanych działalności do mnie nie pasuje.
    >
    > Może ktoś już przebrnął przez nowe chorobowe.

    To o jakie chodzi - chorobowe czy wypadkowe ?

    > W powołanym wyżej rozp. jest
    > też załącznik nr 4 - wzór nowej deklaracji - ZUS IWA. Czy muszę takową
    > skłądać ?

    A co to za nowość ?

    Sark

  • 4. Data: 2003-02-04 20:10:37
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > ZIWA za rok.
    > Stopa wypadkowego zależy od liczby ubezpieczonych w wypadkowym i kodu
    > Pozdrawiam
    > hADeSik
    a tak na marginesie to ta z iwa ma być składana za rok ale za który okres?
    dotyczący roku 2003? czyli dopiero jak przez cały rok będę płacił to na
    końcu mi może wyjść że źle płaciłem?
    CZy to ma być za 2004 rok?
    PawełJ