  • 1. Data: 2006-12-16 16:56:14
    Temat: Wysokość podatku oraz PIT
    Od: "cOOba" <c...@o...pl>

    Witam serdecznie,

    Pozwoliłem sobie zaprząc uwagę Szacownego grona ;) moim wątkiem, by mieć
    orientację w sytuacji (w razie czego zajrzę do odpowiednich przepisów, o ile
    je znajdę :) ). Wątpliwość ma przedstawia się następująco: Jakiś czas temu
    (dokładnie nie pamiętam kiedy - około lutego w każdym bądź razie - tego roku
    rzecz jasna , a co gorsza nie mogę odnaleść 'potwierdzenia wygranej'
    wydanego przez TVP co, jak się potem okaże - może ma jakieś znaczenie)
    brałem udział w jednym z teleturniejów telewizyjnych, z ktorego wyszedłem z
    wygraną w wysokości 400 zł. Jeszcze przed samym nagraniem proszono mnie o
    podanie danych właściwego sobie Urzędu Skarbowego. Potem okazało się, że z
    uwagi na wysokość wygranej nie potrącono mi nic [aż wierzyć mi się nie chce
    w to, co podają Google, a ściślej jedna ze stron '....Kwota wolna od podatku
    w 2006 r: : 2790,00]. Powiedziano mi również, że w tym wypadku płatnikiem
    jest TVP. Teraz, do tego (1 grudnia dokładnie) do tego doszła druga kwestia:
    Doszło mianowicie między mną, a MSZ do podpisania umowy zlecenia. Dochód ma
    wynieść o ile mi wiadomo 2500,00 pln. I teraz zastanawiam się - raz: Ile
    wynosi w takim wypadku próg od którego potrąca się 'coś' (i ile to 'coś'
    wynosi - z jednej strony mianowicie słyszałem o 10% z tejże kwoty, z innej o
    20%). Pytam, bo jeśli dobrze zrozumiałem to w świetle kwoty wolnej i od tego
    nic nie powinno być potrącone, ale... - pytam ot tak, z czystej ciekawości
    :). Ostatna kwestia: Podejrzewam, że w ślad za zarobkiem z tytułu umowy
    zlecenia czeka mnie [nigdy tego nie robiłem więc stąd wątpliwość] złożenie
    zeznania podatkowego za tenże rok. W przypadku jednak wygranej nic nie
    wspominano o jakimkolwiek zeznaniu podatkowym. Czy faktycznie, a tak mi się
    wydaje będę musiał (póki co, jako osoba bezrobotna, o ile ma to znaczenie)
    złożyć PIT za rok 2006 uwzględniając w nim powyższe przychody z tytułu
    wygranej, oraz zlecenia ?
    Przepraszam za tak prostackie pewnie pytania, ale problem ten staje przede
    mną po raz pierwszy i chciałbym wiedzieć co z 'tym' począć :) Za wszelką
    pomoc ogromne dzięki.

    --
    Regards for All
    -= cOOba =-

  • 2. Data: 2006-12-16 19:08:26
    Temat: Re: Wysokość podatku oraz PIT
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "cOOba" <c...@o...pl> wrote in message news:em18ff$81f$1@news.onet.pl...
> [...]
    > wierzyć mi się nie chce w to, co podają Google, a ściślej jedna ze stron
    > '....Kwota wolna od podatku w 2006 r: : 2790,00].

    1.Nie ma czegos takiego jak kwota wolna od podatku. Kwota wolna od podatku
    wynosi 0 zł.
    Ewentualnie przy zarobku niższym niż 2790 dostaniesz zwrot części podatku,
    ale najpierw i tak zostanie on pobrany.
    2.Wygrane do kwoty 760 zł sa zwolnione z podatku, dlatego go nie zapłaciłes.

    >Powiedziano mi również, że w tym wypadku płatnikiem jest TVP.
    tak, gdbyś wygrał więcej dostałbys wygrana pomnijeszoną o podatek.

> [...]
    > Ile wynosi w takim wypadku próg od którego potrąca się 'coś' (i ile to
    > 'coś' wynosi - z jednej strony mianowicie słyszałem o 10% z tejże kwoty, z

    http://www.banki.pl/24531_podstrona_banki.html

    ten link zaspokoi twoją ciekawość.
    Wszystkie "ptaszki" maja byc odznaczone. Koszty 20%
    Dostaniesz około 1770 zł na rękę.

    > :). Ostatna kwestia: Podejrzewam, że w ślad za zarobkiem z tytułu umowy
    > zlecenia czeka mnie [nigdy tego nie robiłem więc stąd wątpliwość] złożenie
    > zeznania podatkowego za tenże rok.
    tak z umowy zlecenie dostaniesz w lutym pit-11/8b na podstawie którego
    wypełnisz pit-37

    >W przypadku jednak wygranej nic nie wspominano o jakimkolwiek zeznaniu
    >podatkowym.

    Bo i go nie będzie.

    > Czy faktycznie, a tak mi się wydaje będę musiał (póki co, jako osoba
    > bezrobotna, o ile ma to znaczenie) złożyć PIT za rok 2006 uwzględniając w
    > nim powyższe przychody z tytułu wygranej, oraz zlecenia ?

    tak.

    Dobry program jest tu: www.pity.pl