  • 1. Data: 2006-12-16 14:09:36
    Temat: Ryczalt a koszty zus - co miesiac czy raz na rok?
    Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl>

    Witam,
    pytanie jak w temacie, chodzi o koszty ZUS ryczaltowca. Do tej pory co
    miesiac placilam nalezny podatek wg stawki nie zmniejszajac ani dochodu o
    koszty ZUS ani podatku o koszty zdrowotnego. Z tego tytulu co roku wychodzi
    spora nadplata podatku. Chcialabym tego uniknac w przyszlym roku czy wiec
    moge co miesiac obnizac dochod o skladki ZUS a podatek o zdrowotne?
    Bede wdzieczna za odpowiedz :-)

    pozdrawiam
    Iwona

  • 2. Data: 2006-12-16 18:09:38
    Temat: Re: Ryczalt a koszty zus - co miesiac czy raz na rok?
    Od: Abdenago <a...@w...pl>

    IwonaW napisał(a):
> [...]
    > spora nadplata podatku. Chcialabym tego uniknac w przyszlym roku czy wiec
    > moge co miesiac obnizac dochod o skladki ZUS a podatek o zdrowotne?

    dokładnie tak, należną zaliczke obliczasz co miesiąć obniżając dochód o
    społ. a podatek o zdrowotne

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-12-16 18:57:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Abdenago wrote:

    > dokładnie tak, należną zaliczke obliczasz co miesiąć obniżając dochód
    > o społ. a podatek o zdrowotne

    Czy to uproszczenie, którego nie rozumiem,
    czy też ustalacie w jakiś szczególny sposób DOCHÓD u ryczłtowca?
    Ustawa o niczym takim nie wspomina.

  • 4. Data: 2006-12-16 20:44:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Dec 2006, IwonaW wrote:

> [...]
    > koszty ZUS ani podatku o koszty zdrowotnego. Z tego tytulu co roku wychodzi

    Dlaczego:
    - nie dokonałaś odliczeń w rozliczeniu rocznym
    - nie chcesz skorygować zeznań do 5 lat wstecz?

    > Chcialabym tego uniknac w przyszlym roku czy wiec
    > moge co miesiac obnizac dochod o skladki ZUS a podatek o zdrowotne?

    "a dlaczego by nie"!

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2006-12-16 21:54:18
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-12-2006 o 19:57:45 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Czy to uproszczenie, którego nie rozumiem,
    > czy też ustalacie w jakiś szczególny sposób DOCHÓD u ryczłtowca?
    > Ustawa o niczym takim nie wspomina.

    która ustawa?

  • 6. Data: 2006-12-17 08:37:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    t wrote:

    > która ustawa?

    A to jest jakaś inna oprócz tej o
    zryczałtowanym podatku dochodowym
    od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne
    z 1998 roku??
    A w tej powyższej - obecnie obowiązującej- chyba nie jest zdefinowany dochód
    ryczałtowca i odliczenia składek społecznych są od przychodu
    a zdrowotnych od podatku, a na FP od niczego. Art 11
    Więc mam rozumieć, że wszyscy piszą "dochód"
    a myślą "przychód"?

  • 7. Data: 2006-12-17 10:44:39
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 17-12-2006 o 09:37:31 cef <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > a zdrowotnych od podatku, a na FP od niczego. Art 11
    > Więc mam rozumieć, że wszyscy piszą "dochód"

    Ano, mowa była o przychodzie jakkolwiek został nazwany

  • 8. Data: 2006-12-18 11:09:48
    Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0612162143180.1380@a64wrk...

    > Dlaczego:
    > - nie dokonałaś odliczeń w rozliczeniu rocznym
    > - nie chcesz skorygować zeznań do 5 lat wstecz?

    Dokonalam odliczen w rozliczeniu rocznym i wyszedl podatek do zwrotu, bo
    musial wyjsc skoro przez 12m-cy placilam podatek bez uwzglednienia kosztow
    ZUS i zdrowotnego.
    Nie chce korygowac zeznan, bo nie musze ale chce uniknac placenia podatku w
    sytuacji kiedy nie musze go placic. Wole to niz zwrot za rok ;-)

    dziekuje wszystkim,

    pozdrawiam swiatecznie
    Iwona