  • 1. Data: 2006-12-15 20:10:26
    Temat: [leasing] Zwrot VAT-u
    Od: "Umiar" <u...@p...pl>

    Witam,
    przykład z życia: biorę auto osobowe w leasing, mija 3 lata, splacam
    ostatnią ratę (wykup) i auto staje się własnością firmy (sp. z o.o.). Chcę
    sprzedać to auto, ale podobno w takim przypadku muszę zwrócić odliczony do
    tej pory VAT (max 6 tys PLN).
    Pytanie 1:
    Czy to prawda że muszę zwrócic VAT?
    Pytanie 2:
    Czy jest sposób na ominięcie tego zwrotu (inne auto w leasing? )?
    Dziekuje za wskazówki,

    --
    pozdrawiam
    Umiar

  • 2. Data: 2006-12-16 20:42:49
    Temat: Re: [leasing] Zwrot VAT-u
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Dec 2006, Umiar wrote:

> [...]
    > sprzedać to auto, ale podobno w takim przypadku muszę zwrócić odliczony do

    IMO tylko "nieskorygowaną" część. 2/5 albo 3/5, nie doliczyłem się
    nigdy ktore momenty wchodzą w rachubę :) bo mnie nie dotczyło.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-12-17 20:06:48
    Od: "Umiar" <u...@p...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał:

    > IMO tylko "nieskorygowaną" część. 2/5 albo 3/5, nie doliczyłem się
    > nigdy ktore momenty wchodzą w rachubę :) bo mnie nie dotczyło.

    jestem w temacie zielony, więc mozesz napisać jasniej, o co chodzi.
    Zalozenia tak jak pisalem, odliczam 6tys, wykupuje, i chce sprzedać. Na
    jakie koszty musze sie przygotowac.
    dzieki

    Umiar
    CKMK

  • 4. Data: 2006-12-18 18:53:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Dec 2006, Umiar wrote:

    > jestem w temacie zielony, więc mozesz napisać jasniej, o co chodzi.
    > Zalozenia tak jak pisalem, odliczam 6tys, wykupuje, i chce sprzedać.

    W wątku:
    "odliczanie vat proporcją sprzdaży a zakup środka trwałego"
    przypomniano mi, że mam sobie doczytać o limicie kwotowym - tam jest
    numer przepisu :) z którego wynika mój opis.
    Dla "wystarczająco drogich" ST (15 000 zł) przez 5 lat dokonuje się
    korekty odliczonego VATu o współczynnik proporcji sprzedaży.
    Jak dany ST się sprzedaje zwolniony, to oczywiście służy on
    (w tym momencie) wyłącznie sprzedaży zwolnionej, czyli odliczanie
    za nierozliczoną część nie przysługuje.
    Nie podejmę się powiedzenia czy przy leasingu owa wartość to wyłącznie
    wartość wykupu (prawdopodobnie tak), wtedy by Cię nie dotyczyło.
    Nie podejmę się również powiedzenia czy przy sprzedaży w 3. roku
    "odliczone i przepadło" są dwa lata czy 3 lata - to co pozostaje
    do 5 lat (z VATu *odliczonego*, czyli połowy czy tam 60% VATu
    *zapłaconego* z faktury!) trzeba zwrócić. Oczywiście o ile był
    przekroczony próg wartości początkowej!

    pzdr, Gotfryd