  • 51. Data: 2010-02-12 21:51:16
    Temat: Re: Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 12 Feb 2010 13:26:25 +0100, Maddy napisał(a) w wiadomości

    > Podsumowując: ust. 1c nie dotyczy wpłat otrzymanych przed dostawą
    > towarów lub usług.

    Ok, przekonujące jest Twoje rozumowanie. Tym bardziej, że rozmawiałem
    dzisiaj na ten temat z doświadczoną doradcą podatkowym, która ma identyczne
    zdanie jak Ty. Z jednym wyjątkiem: dla niej zaliczka ma być księgowana w
    m/okresowe rozliczenie przychodów (w aanalityce: Zaliczki).

    Nie zatwierdziłem jeszcze roku w prograsmie, więc idę doksięgowywać
    korekty. :)

  • 52. Data: 2010-02-12 22:01:25
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-02-2010 o 13:26:25 Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > I przeczytaj cały artykuł, szczególnie
    >
    > 3. Do przychodów, o których mowa w ust. 1 i 2, nie zalicza się:
    > 1) pobranych wpłat lub zarachowanych należności na poczet dostaw
    > towarów i usług, które zostaną wykonane w następnych okresach
    > sprawozdawczych, a także otrzymanych pożyczek i kredytów oraz zwróconych
    > pożyczek, z wyjątkiem skapitalizowanych odsetek od tych pożyczek,
    >
    > Punkt 1c określa moment powstania przychodu o którym mowa w ust. 1
    > Ust. 3 określa co nie jest przychodem w rozumieniu ust 1. Ust. 1 c nie
    > odnosi się do tego, co jest z ust 1 włączone przez ust.3.

    Są jeszcze te "następne okresy sprawozdawcze". Wychodziłoby na to,
    że jeśli coś zostanie wykonane "za kilka dni", to zaliczka jest przychodem.
    Z drugiej strony, skąd dziś mam wiedzieć kiedy to coś zostanie wykonane..

    --
    Tomek