  • 1. Data: 2005-06-07 21:46:45
    Temat: Wysyłka towarów Pocztą ( WDT/eksport ) a sprawa VAT
    Od: "Miłosz K." <n...@m...WYTNIJTO.com>

    1. Chcę wysyłac towar do swoich odbiorców w UE (WDT) za posrednictem
    Poczty Polskiej.
    Czy taki zestaw dokumentów :
    - zamówienie od odbiorcy
    - kopia faktury,
    - pocztowy dowód nadania,
    - potwierdzenie odbiory przesyłki przez odbiorcę
    będzie wystarczający żebym nie musiał naliczac od tego VAT ?
    W ustawie ta lista dokumentów jest sformułowana dosyć
    enigmatycznie.

    2. Chcę wysyłac towar do swoich odbiorców poza UE (eksport) za
    posrednictem Poczty i stosować do takich transakcji zerową stawke VAT.
    Ponieważ na poczcie nikt nie potrafił udzielić mi sensownej informacji
    na temat formularza SAD i faktury do takiej przesyłki, to mam pytanie
    czy ktoś ma jakies doświadczenia w tej sprawie, tzn. czy poczta w ogóle
    swiadczy usługe potwierdzenia wywozu towaru ?.
    Do tej pory wysyłałem takie przesyłki prez DHL, który dostawał ode mnie
    kopie faktury, a resztę formalności celnych załatwiał za mnie i
    przysyłał mi potwierdzona kopię SAD.
    Ponieważ usługi DHL przy przesyłkach małej wartości byłyby zbyt
    kosztowne, chcialbym znaleźć tańszą możliwość.

    --
    Miłosz