  • 1. Data: 2003-10-07 08:06:43
    Temat: Wyszkolenie ucznia
    Od: ATB <a...@r...pl>

    Słuszałam, że można uzyskać ulgę z tytułu wyszkolenia ucznie tylko nie wiem co się z
    czym je. Ile wynosi ta ulga i co trzeba spełnić aby ją otrzymać i gdzie się to
    załatwia???? Będe wdzięczna za pomoc.
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 2. Data: 2003-10-07 16:10:28
    Temat: Re: Wyszkolenie ucznia
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

    Użytkownik "ATB" <a...@r...pl> napisał w wiadomości
    > Słuszałam, że można uzyskać ulgę z tytułu wyszkolenia ucznie tylko nie
    wiem co się z czym je. Ile wynosi ta ulga i co trzeba spełnić aby ją
    otrzymać i gdzie się to załatwia???? Będe wdzięczna za pomoc.

    Spójrz na ten link, odpowie Ci przynajmniej na podstawowe pytania....
    http://www.infor.pl/dokument.html?P180=I26.2003.033.
    000002700

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2003-10-07 22:14:40
    Od: 123 <j...@i...pl>

    Wyszkolenie ucznia to bardzo dobry interes.
    Obopólny - trochę pozostałość po socjaliźmie i ówczesnym systemie
    kształcenia zawodowego

    1. Dotyczy tylko uczniów szkół zawodowych - 15-18 lat tak więc musisz się
    upewnić czy w Twojej branży i w Twojej okolicy istnieje szkoła zawodowa o
    profilu kształcenia zbieżnym z Twoją działalnością.

    2. Koszty nauki - tj śmieszne ustawowo wynagrodzenie oraz składki ZUS są
    refundowane przez Powiatowe Urzędy pracy ( w moim przypadku kwartalnie -
    później miesięcznie ) na podstawiue list płac, obecności i zaświadczeń o
    niezaleganiu z ZUS i US.
    W klasie piewszej praktykują 1 dzień w tygodniu, w drugiej 2 w trzeciej
    cały tydzień ) przysługują im urlopy, świadczenia urlopowe itp ... ale to
    dłuższa pisanina.

    3. Uczniom musisz zapewnić nauczyciela - tj. osobę z dyplomem mistrzowskim
    ( taaaak !), która ponadto ukończyła kurs pedagogiczny. Ja ponieważ nie
    byłem mistrzem w zawodzie opłaciłem kucharzowi egzamin mistrzowski i kurs.
    Te imprezy organizował lokalny cech rzemiosł różnych - oczywiście nie
    charytatywnie!

    4. Wysokość ulgi podatkowej ustala Twój Urząd Skarbowy (Wydział podatku
    dochodowego ) jej wysokość ( ale tu nie jestem pewien) zależy od kilku
    czynników - ja dostawałem "bonusa" za strukturalne bezrobocie i obszar
    wiejski do ok 20,000 PLN czystej ulgi od podatku za ucznia.
    Ulga przysługuje tylko za okres kształcenia ( np. jeśli w pierwszej klasie
    był u kogoś innego - to 2/3 - za II i III klasę )

    5. Oczywiście do podania o przyznanie ulgi musisz dołączyć:
    - uprawnienia mistrza w zawodzie
    - świadectwo kursu pedagogicznego
    - świadectwa ukończenia szkoły - zakończone egzaminem
    - świadectwa pracy uczniów
    - zaświadczenie z ZUS niezaleganiu
    - poprzednie dezyzje o zwolnieniu jeśli miałaś.

    6. UWAGA - podanie należy złożyć do 1 miesiąca od egzaminu - inaczej Cię
    wyślą na drzewo.

    Jeśli jeszcze jakieś pytania - to na j...@i...pl

    pzdr Paweł.