  • 1. Data: 2007-01-14 10:04:08
    Temat: ZDROWOTNE - ile razy moge placic ???
    Od: rafal <r...@n...com.pl>

    Witam

    Mam własną działalność gospodarczą- płącę pełny ZUS, oprocz tego mam dwie
    spółki s.c., płace dodatowo od kazdej działaności zdrowotne, czy jak bede
    mial 30 spolek to musze od kazdej placic zdrowotna skladke ?? jakie to ma
    podstawy i logiczne wytłumaczenie ? przeciez jak zachoruje i bede
    korzystał z tej skladki to chyba raz a nie 8 razy ???
    czy nie mozna płacic raz zdrotownego ???
    toz to chore chyba.

    Wzgledem spraw z ubezpieczniem mam konkretne pytanie:
    - z dniem 1 stycznia podpisałem umowe o prace- etat plus pelny zus
    - mam spolke s.c. w ktorej place tylko zdrowtne
    - mam wlasna dzialanosc ktora likiwduje z dniem 1 stycznia - mam wiec od
    niej tez placic zdrowotne czy nie ? ( bo wpis do ewidnecji gospodarczej
    nadal mi jest potrzebny do prowadzenia spolki . ...)

    co powinienem teraz placic zeby bylo ok ?

    rafal

  • 2. Data: 2007-01-14 17:03:17
    Temat: Re: ZDROWOTNE - ile razy moge placic ???
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 14-01-2007 o 11:04:08 rafal <r...@n...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > i bede korzystał z tej skladki to chyba raz a nie 8 razy ???
    > czy nie mozna płacic raz zdrotownego ???

    Niekoniecznie. Kiedyś zdrowotne było częścią podatku. I tak je traktuj.

    pozdr

  • 3. Data: 2007-01-15 12:06:57
    Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Niekoniecznie. Kiedyś zdrowotne było częścią podatku. I tak je traktuj.
    >
    > pozdr

    Tak, ale tylko do wysokosci 7,75% mozna odliczyc od podatku. A poniewaz w
    tym roku zdrowotne to 9% to 1,25%x iles spolek i dzialalnosci to po prostu
    dodatkowy podatek. No i jeszcze jedno, podatek placi sie wtedy kiedy jest
    zysk, zdrowotne placi sie zawsze :-(

    Iwona

  • 4. Data: 2007-01-15 12:17:37
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 15-01-2007 o 13:06:57 IwonaW <"iwo_nka[spam]"@wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > prostu
    > dodatkowy podatek. No i jeszcze jedno, podatek placi sie wtedy kiedy jest

    Historycznie zdrowotne płaciło się z podatku, więc dlatego z każdego
    źródła się je płaci obecnie.

    Co do tego że zdrowotne płaci się zawsze, to nie jest to prawda przy
    UZ/UoP.
    Co do tego że 1,25% jest dodakowym podatkiem, to nie jest to prawdą przy
    DG.

    pozdr

  • 5. Data: 2007-01-15 12:26:07
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Co do tego że 1,25% jest dodakowym podatkiem, to nie jest to
    > prawdą przy DG.

    Owszem jest to prawda. Czemu mialoby nie byc? Przy czym dodatkowo
    nie jest to podatek uzalezniony od dochodu, tylko bardziej taki
    "pogłówny".

    marekz

  • 6. Data: 2007-01-15 12:49:41
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 15-01-2007 o 13:26:07 MarekZ <m...@w...irc.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "t" <r...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Owszem jest to prawda. Czemu mialoby nie byc? Przy czym dodatkowo
    > nie jest to podatek uzalezniony od dochodu, tylko bardziej taki
    > "pog?ówny".

    Masz rację, chodziło mi właśnie o to że jest to "pogłówne" - dobre słowo
    dobrałeś

    pozdr