  • 1. Data: 2002-05-16 19:51:32
    Temat: ZUS przy spadku obrotów DG??
    Od: MaXxX <m...@r...pl>

    Witam.

    Scenariusz hipotetyczny:

    Prowadzę DG, jakiś mały sklepik, i mam przychodu miesięcznie dajmy na to 800
    zł. Z tego idzie ZUS 500 powiedzmy, zostaje 300 z czego 22% sobie idzie do
    fiskusa, zostaje 230 zł około. Jest to kompletnie chore, bo efektywne
    opodatkowanie mi wychodzi po prostu 70%, ale jak tak być musi, to co poradzę.

    Teraz, po sąsiedzku powstaje drugi sklepik, ta sama branża, więc moje
    przychody spadają na 400 zł miesięcznie... no i właśnie: i co wtedy? Mam
    płacić ZUS w normalnej wysokości, choć mi wypadną straty z tego powodu??
    Przeca jeszcze nie oszalałem... (oprócz tego że jeszcze nie zwiałem z tego
    pokręconego kraju)??

    --
    MaXxX
    - znudziło mnie pisanie idiotyzmów,

  • 2. Data: 2002-05-16 20:36:43
    Temat: Re: ZUS przy spadku obrotów DG??
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik MaXxX <m...@r...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:M...@n...task.gda.pl.
    ..
> [...]
    > Przeca jeszcze nie oszalałem... (oprócz tego że jeszcze nie zwiałem z tego

    Ah...niestety nikt się losem małych firm nie przejmuje. Ja nic nie wiem o
    zaniżeniu składki ZUS z takiego powodu.
    ZUS nie jest podatkiem od dochodu i wszyscy (prowadzący DG) płacą tyle samo.
    Jak zapytasz w ZUSie albo w US to Ci powiedzą "nie opłaca się to trzeba
    zamknąć". Co tam ,że kolejny bezrobotny.
    Oni mają to gdzieś.
    zwiewać trzeba
    jak tak dalej będzie
    WS

  • 3. Data: 2002-05-16 20:41:20
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 16 maj 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

> [...]
    >Mam płacić ZUS w normalnej wysokości, choć mi wypadną straty z tego
    >powodu?? Przeca jeszcze nie oszalałem... (oprócz tego że jeszcze nie

    ZUS nie pyta jakie masz obroty i czy w ogole cos sprzedales (no, poza
    pierwsza sprzedaza )- placzesz i placisz

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...