  • 1. Data: 2005-03-31 17:43:23
    Temat: ZUS-ubezpieczenie współmałżonka
    Od: "b...@o...pl" <n...@o...pl>

    Witam.
    Prowadzę DG,regularnie opłacam składki ZUS.Mój małżonek od roku nie
    pracuje,prowadził DG,ale ją całkowicie zakończył.Wobec tego faktu nie jest
    ubezpieczony,a do tego jeszcze zadłużony ,także w ZUS-ie.
    Czy moge go spokojnie ubezpieczyc na wypadek choroby,czy składka będzie wobec
    tego wyższa?
    Druga sprawa to ,czy nie będę musiała osobiście spłacać jego długu w ZUS?

    Pozdrawiam - Basia

  • 2. Data: 2005-04-02 19:37:36
    Temat: Re: ZUS-ubezpieczenie współmałżonka
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    b...@o...pl wrote:
> [...]
    > jest ubezpieczony,a do tego jeszcze zadłużony ,także w ZUS-ie.
    > Czy moge go spokojnie ubezpieczyc na wypadek choroby

    O jakim ubezpieczeniu myślisz?
    Masz na myśli objęcie ubezpieczeniem zdrowotnym
    w ramach Twojej składki
    (bezpłatna :-) opieka zdrowotna) czy coś innego?

    ,czy składka
    > będzie wobec tego wyższa?

    W przypadku zgłoszenia jw , to nic się nie zmieni w wysokości składek,
    chyba, ze myślisz o czymś innym

    ,czy nie będę musiała osobiście spłacać jego długu w
    > ZUS?

    Za mało danych, ale obstawiam, że komornikowi
    będzie wszystko jedno z kogo ściągnie.