  • 1. Data: 2006-11-12 20:51:18
    Temat: ZUS wynagrodzenie za niezdolność do pracy finansowane ze środków pracodawcy
    Od: "Piotrek" <p...@t...pl>

    Sz.Forumowicze

    czy wynagrodzenie za czas niezdolności do pracy finansowane ze środków
    pracodawcy (czyli za chorobę pracownika:) wpisuję w płatniku tę kwotę w RCA
    i normalnie naliczam składki ZUS czy tylko wpisuję do RSA kwotę i nie
    naliczam nic, czy tu i tu ale tylko zdrowotne czy jakoś inaczej - proszę o
    pomoc

  • 2. Data: 2006-11-12 20:58:01
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nie
    > naliczam nic, czy tu i tu ale tylko zdrowotne czy jakoś inaczej -

    Od tego nie liczysz składek na ubezp. społ, tylko na zdrowotne. Zresztą
    kwota tego wyn jest wyliczana z płacy po odjęciu składek.

    Czyli, jeżeli ktoś miał w danym miesiacu tylko to chorobowe np. 1000 zł,
    to w RCA w podstawie wpisujesz 0, składki 0, a podstawa do zdrowotnego
    1000, składki 87,5 zł.
    I jeszcze w RSA z kodem (bodajże) 331 kwotę 1000.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2006-11-12 21:02:58
    Od: "Piotrek" <p...@t...pl>

    Ale to ja płacę to wynagrodzenie, jako pracodawca - i nie wiem jak to wpisać
    do deklaracji ZUSowskich

  • 4. Data: 2006-11-12 21:04:37
    Od: "Piotrek" <p...@t...pl>

    OK - sorry - już załapałem o co chodzi:) czyli w RCA tylko leci zdrowotne a
    w RSA?? - piszę tam tę kwotę czy zostawiam puste??

  • 5. Data: 2006-11-12 21:19:33
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    > OK - sorry - już załapałem o co chodzi:) czyli w RCA tylko leci
    > zdrowotne a w RSA?? - piszę tam tę kwotę czy zostawiam puste??

    Piszesz kwotę, i okres zwolnienia, i ilość dni. Oczywiście jeżeli
    napiszesz z kodem 331 (finansowane przez pracodawcę), to potem tej kwoty
    nigdzie nie uwzględniasz w DRA (bo to nie jest finansowane przez zus).

  • 6. Data: 2006-11-12 23:13:31
    Od: "Piotrek" <p...@t...pl>

    Jestem naprawdę wdzięczny - DZIĘKUJĘ BARDZO - pozdrawiam