  • 1. Data: 2006-11-12 09:13:48
    Temat: Rozliczanie mikropłatności (sms premium)
    Od: darios <d...@g...pl>

    Prowadzę DG. W swoim serwisie www chciałbym zaoferować pewne usługi
    opłacane poprzez mikropłatności (sms premium).
    Martwi mniej jednak kwestia rozliczania tych transakcji.
    Z tego co wiem od takiej firmy np (allpay, czy wapacz) otrzymywać będę
    jedną zbiorczą fakturę.
    Jak to należy księgować (KPiR)?
    Czy trzeba ksiegować każdą z transakcji oddzielnie - w opaciu o co,
    skoro otrzymam jedną faktrę zbiorczą?.
    Dodam, iż z oferowanych usług mogą korzystać i klienci fizyczni i np
    firmy, które będą oczekiwać wystawienia faktury VAT.

    W sieci nie znalazlem niczego konkretnego, a z DG dopiero zaczynam i nie
    stać mnie na ksiegową...stąd moje pytanie tutaj

  • 2. Data: 2006-11-12 10:36:12
    Temat: Re: Rozliczanie mikropłatności (sms premium)
    Od: "Mistyk" <j...@o...pl>

    IMO wg mnie nie ma znaczenia kto jest odbiorca. A ksiegowac w kolumne
    kosztow pozostalych (nie pamietam numeracji) bo to koszt utrzymania DG i
    moze to byc zbiorcza faktura.

    >Dodam, iż z oferowanych usług mogą korzystać i klienci >fizyczni i np
    >firmy, które będą oczekiwać wystawienia faktury VAT.

    A te faktury to maja dotyczyc Twoich uslug czy kosztu za np. sms? Bo jesli
    to drugie to IMO bedzie refaktura....

  • 3. Data: 2006-11-12 15:30:58
    Od: darios <d...@g...pl>

    Chyba jednak czegoś nie rozumiem (albo źle to opisałem), z tego co wiem
    przy płatnościach sms-ami taki np allpay przelwa mi kasę nazywaną
    wynagrodzeniem za to, ze ktoś wysyła takiego sms-a
    Czyli np ktoś wysyłą sms-za 9 zł netto to ja dostaje z tego
    wynagrodzenie 4.27 zł.
    No i teraz pojawiają się pytania bo nie do końca wiem jak to działa w
    praktyce. Z tego jednak co wiem wynika, że po jakimś tam czasie
    przysyłają zestawienie zbiorcze środków zgromadzonych na moim koncie i
    mogę sobe te środki przelać na swoje konto w banku.

    I tu powstają kolejne pytania:
    Czy ja im wystawiam jakąś fakturę na te środki zbiorcze?
    No i ewentualne faktury dla userów serwisu, bo to mają być opłaty za
    usługi jakie będę świadczył i może się trafić ktoś kto zarząda faktury
    za usługę.
    Tyle że de facto user płacić będzie za sms-a u swojego operatora.
    Dla mnie to strasznie pokręcony mechanizm ..właśnie od strony finansowej.

    Jeśli ktoś zna to od storny praktycznej to będę wdzięczny za wskazówki.

  • 4. Data: 2006-11-12 18:02:37
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 12 Nov 2006 16:30:58 +0100, darios <d...@g...pl> wrote:

> [...]
    >za usługę.
    >Tyle że de facto user płacić będzie za sms-a u swojego operatora.
    Nie ma prostszej operacji. Kazdy wystawia fakture na kwote jaka
    otrzymuje i tylko i wylacznie temu kto za te usluge jemu bezposrednio
    placi:
    operator gsm wystawia fv userowi - 9 zl + vat
    operator sms premium - operatorowi gsm - 7 zl + vat
    Ty - operatorowi sms premium - 4 zl + vat

    User od Ciebie nic nie kupil wiec nie wystawiasz mu faktury. I nie
    sugeruj sie tym ze user kupuje od ciebie dostep do serwisu bo tak nie
    jest. User kupuje tylko i wylacznie od operatora gsm mozliwosc
    wyslania drozszego sms do operatora sms.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 5. Data: 2006-11-12 21:11:36
    Od: smerf <s...@a...home.pl>

> [...]
    > operator gsm wystawia fv userowi - 9 zl + vat
    > operator sms premium - operatorowi gsm - 7 zl + vat
    > Ty - operatorowi sms premium - 4 zl + vat

    Ale jak nazwać te pozycje na fakturze dla operatora sms premium ?
    no bo chyba nie "dostep do serwisu xxx.pl"

  • 6. Data: 2006-11-12 22:29:14
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 12 Nov 2006 22:11:36 +0100, smerf <s...@a...home.pl>
    wrote:

    >Ale jak nazwać te pozycje na fakturze dla operatora sms premium ?
    >no bo chyba nie "dostep do serwisu xxx.pl"
    Spytaj operatora sms premium czego wymaga w nazwie uslugi. A przede
    wszystkim poczytaj dokumentacje na jego stronach. Mam wrazenie ze w
    przypadku wapacza byla ta informacja dokladnie podana na stronach -
    ale w tej chwili jej nie widze. Byc moze jest w dokumentacji dostepnej
    po zalogowaniu.

    W http://kody.wapacz.pl/qa.php jest zapis: "Więcej informacji znajduje
    się w dokumentacji i szczegółowych warunkach współpracy dostępnych po
    zalogowaniu się."

    WAM
    --
    Sylwester 2006!