  • 11. Data: 2006-01-12 10:32:20
    Temat: Re: Żądam fakturę - firma mówi: "doplać VAT", czy to legalne?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jan 2006, Nixe wrote:

    > Jakim cudem?
    > Przecież nie mając rachunku/faktury zapłacić będzie musiał z własnych
    > pieniędzy, a nie firmowych.

    ...no i dlatego "wyjdzie na to samo".
    Bierze fakturę - zalicza w koszt (i ew. odlicza VAT) a więc obniża
    własne podatki.
    Nie bierze faktury - nie ma kosztu i to co zapłacił idzie
    z opodatkowanych pieniędzy, de facto sam płaci podatek za oszusta.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2006-01-12 10:38:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jan 2006, NetManiak wrote:

    > Nagminnosc takich praktyk wskazuje ze firmy to robiace czuja
    > sie bezkarnie, moze jednak maja ku temu powody?

    ...ano takie że kupujący "mają taniej" więc nie mają interesu
    w donosach. Sprzedający "taniej bez rachunku" tak naprawdę
    dzieli się z kupującym niezapłaconym (przez siebie) podatkiem.
    To powoduje że płacący podatek mają wysokie stawki (no bo
    "budżet potrzebuje"), a to z kolei powoduje że oszukujący
    na podatkach mają się czym dzielić... :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2006-01-12 10:46:03
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dq56u0$l6u$2@atlantis.news.tpi.pl>
    du hast mich gefragt <d...@k...pl> pisze:

    > A czym różnią się pieniądze firmowe i własne u OF prowadzących DG?

    A była mowa o DG? :-P
    Chyba, że dla "firma" to defaultowo znaczy "DG".

    --
    PozdrawiaM

  • 14. Data: 2006-01-12 10:48:27
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:Pine.WNT.4.60.0601121130260.1752@athlon>
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> pisze:

    > ...no i dlatego "wyjdzie na to samo".

    Nie zawsze.
    Ja płacąc z własnych pieniędzy uszczuplam własny portfel.
    Płacąc pieniędzmi firmowymi uszczuplam portfel firmowy.
    No ale dobra - ja nie mam DG ;-)

    > Bierze fakturę - zalicza w koszt (i ew. odlicza VAT) a więc obniża
    > własne podatki.

    Jedynie w przypadku DG, prawda?

    --
    PozdrawiaM

  • 15. Data: 2006-01-12 11:27:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jan 2006, Nixe wrote:

    > W wiadomości <news:dq56u0$l6u$2@atlantis.news.tpi.pl>

    > A była mowa o DG? :-P

    Była.
    Ale "w majątku DG" pozostają wyłącznie "rzeczy", "wartości niematerialne"
    i inne takie *ewidencjonowane* składniki.
    Przy KPiR pieniądze *nie są* ewidencjonowane jako część majątku (mogą
    podlegać ewidencji jako obrót).

    Albo nie czujesz faktu że DG jest nadal PRYWATNĄ WŁASNOŚCIĄ tego
    co ją prowadzi, albo tego czym różni się PK od KPiR (na PK się
    ewidencjonuje wszelkie formy majątku - w tym pieniądze, ale NADAL
    pozostają one własnością prowadzącego i może dowolnie wkładać
    i wyjmować - tyle że trzeba ewidencjonować ten fakt).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2006-01-12 11:32:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jan 2006, Nixe wrote:

    > W wiadomości <news:Pine.WNT.4.60.0601121130260.1752@athlon>

    > Nie zawsze.
    > Ja płacąc z własnych pieniędzy uszczuplam własny portfel.
    > Płacąc pieniędzmi firmowymi uszczuplam portfel firmowy.

    A co za różnica jak jesteś WŁAŚCICIELEM wszystkiego co jest
    w firmie ?
    Zauważ - nie mówimy o spółce handlowej, w której udziałowiec
    czy akcjonariusz ma wyłącznie "własność pośrednią" - czyli
    w firmie *jako całości*.

    Mowa o DG OF w której *wszystko* stanowi własność prowadzącego,
    czy to gwóźdź czy kartka papieru czy też... dług :> albo
    np. zaległy podatek :>

    > No ale dobra - ja nie mam DG ;-)

    ...a, to wiele tłumaczy :)
    Załóż ;) to się dowiesz ;)

    > Jedynie w przypadku DG, prawda?

    Tak.
    No ale o tym była mowa, prawda ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2006-01-12 13:06:51
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    Nixe:

    > Była.

    W którym konkretnie miejscu?
    Obawiam się, że Paszczak użył jedynie sformułowania "firma"

> [...]

    > pozostają one własnością prowadzącego i może dowolnie wkładać
    > i wyjmować - tyle że trzeba ewidencjonować ten fakt).

    Ale JEDYNIE w DG i zasadniczo tylko o to mi chodziło.
    Finanse spółki rządzą się innymi prawami i ja nie mogę sobie ot po prostu
    wziąć kasy z konta bez zaznaczenia, że jest to wypłata/premia/cokolwiek.

    PozdrawiaM

  • 18. Data: 2006-01-12 13:12:49
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > A co za różnica jak jesteś WŁAŚCICIELEM wszystkiego co jest
    > w firmie ?

    Jestem współwłaścicielem i nie mogę sobie wziąć pieniędzy z konta bez
    żadnego udokumentowania tego.
    Właściciel DG może, bo dochód z wystawionych faktur jest jednocześnie jego
    prywatnym dochodem.

    > Zauważ - nie mówimy o spółce handlowej,

    A mówimy konkretnie o DG?
    Zauważ, że przyczepiłam się tylko i wyłącznie do słów Paszczaka, który pisał
    o "firmie".
    A "firma", jak łatwo zauważyć, to nie tylko DG ale również wszelkiem maści
    spółki.

    > Mowa o DG OF

    Nie. Autor wątku jedynie wspominał, że kiedyś zdarzyło mu się to w DG, a
    teraz jako osobie prywatnej.
    Z kolei Paszczak pisał o "firmie" bez doprecyzowania, o jaką "firmę" mu
    chodzi.

    > Załóż ;) to się dowiesz ;)

    A dziękuję. Dobrze mi z tym, co mam :)
    EOT, bo chyba zaszło po prostu "niedogadanie się"

    PozdrawiaM

  • 19. Data: 2006-01-12 17:19:54
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "NetManiak" <a...@h...com> napisał w wiadomości
    > From: "Cavallino"
    >

    > Dzieki za odpowiedz
    > A w praktyce, jak to zglosic nie majac swiadkow na zaistniale zdarzenie?
    > jakies pomysly?

    Na piśmie, że wykonali, skasowali, a faktury nie chcieli wystawić bez
    dopłaty.
    Resztę skarbówka zrobi za Ciebie zapewne. ;-)

  • 20. Data: 2006-01-12 22:43:47
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Kilkukrotnie spotkalem sie z sytuacja, ze gdy zazadalem fakture, to
    > uslugodawca jako warunek wystawienia faktury zadal doplaty kwoty VAT.

    No wlasnie - czemu tylko VAT - czyzby na placenie dochodowego mieli jednak
    ochote?

    Pozdrawiam
    SDD