  • 1. Data: 2002-12-03 12:38:35
    Temat: Zadanie rachunkowe
    Od: "Rafal K" <y...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    Dane: Jednoosobowa DG, VAT, kupiony komputer (2440 PLN) jako srodek trwaly,
    zamortyzowany jednorazowo, VAT odliczony.
    Likwidacja dzialalnosci po roku. Komputer przechodzi na cele osobiste.
    Pytania: Czy i ile VAT-u mam oddac do US? Czy VAT oddaje sie od
    niezamortyzowanej czesci srodka trwalego? Co by bylo gdyby ST byl samochod o
    wartosci pow. 3500? Wiem ze podatek dochodowy placi sie tylko po sprzedazy
    tego komputera.

    Rafal

  • 2. Data: 2002-12-06 11:45:38
    Temat: Re: Zadanie rachunkowe
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Dec 2002, Rafal K wrote:
    [...]
    >+ Likwidacja dzialalnosci po roku. Komputer przechodzi na cele osobiste.
    >+ Pytania: Czy i ile VAT-u mam oddac do US? Czy VAT oddaje sie od
    >+ niezamortyzowanej czesci srodka trwalego?

    Jakby co to ja też stoję w kolejce - choć czekam na odpowiedź
    raczej z ciekawości :) Bo zwrot *całego* VATu wygląda na
    mało sensowny (starego PCta taniej złomować :()
    Przeglądając pobieżnie ustawę znalazłem tylko zapisy
    dotyczące "towarów" (art.6a).

    Sprawa już kiedyś była, nikt nie protestował wobec sugestii że
    VAT będzie tylko od "materiałów i wyposażenia":
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&safe=off&th=dfc50794d0eefd7f&rnum=1

    ...choć przezornie nie pisałem że nie ma :)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (czekający na protesty)