  • 1. Data: 2003-03-13 11:53:35
    Temat: Zakup encyklopedii.
    Od: g...@p...onet.pl

    Czy ojciec trojga dzieci w wieku szkolnym i przedszklnym może odliczyc od
    podatku zakup 6-cio tomowej encyklopedii PWN ?
    Dowodem zakupu jest PARAGON FISKALNY oraz KWIT SPRZEDAŻY z podpisem kupującego.

  • 2. Data: 2003-03-13 13:20:09
    Temat: Re: Zakup encyklopedii.
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    <g...@p...onet.pl> wrote in message
    > Czy ojciec trojga dzieci w wieku szkolnym i przedszklnym może odliczyc od
    > podatku zakup 6-cio tomowej encyklopedii PWN ?

    Status ojca z trojga dzieci nie ma nic do odliczeń.
    Jedyne co możesz odliczyć to zakup literatury związanej z wykonywaną pracą.
    No to teraz sam sobie powiedz, czy zakup encyklopedii jest związany z
    wykonywaną pracą.

    > Dowodem zakupu jest PARAGON FISKALNY oraz KWIT SPRZEDAŻY z podpisem
    kupującego.

    To do odliczenia wstarczy, pod warunkiem,, że na pytanie nr 1 odpowiedziałeś
    "tak".

  • 3. Data: 2003-03-13 19:06:12
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    "KK" <p...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > wykonywaną pracą.

    > kupującego.
    >
    > To do odliczenia wstarczy, pod warunkiem,, że na pytanie nr 1

    co to jest kwit sprzedaży?? A nie powinna to być faktura z danymi
    kupującego?

    Magda

  • 4. Data: 2003-03-14 10:18:57
    Od: g...@p...onet.pl

    > co to jest kwit sprzedaży?? A nie powinna to być faktura z danymi
    > kupującego?

    Kwit sprzedaży to taka kartka formatu A4 z hipermarketu z napisem "KWIT
    SPRZEDAŻY NR xxx" i rożnymi innymi. Na dole jest wypełniona (dość czytelnie)
    rubryczka "Podpis klienta". Jest oprocz tego paragon fiskalny.
    Z tego co mi dawno temu mowiła pewna pani prawnik, to nie kniecznie musi być
    faktura żeby coś odliczyc od podatku - najważniejsze jest ponoć żeby dowód
    zakupu jednoznacznie wskazywał osobę kupującą i dlatego wystarcza podobno
    zwykłe KP (byle było napisane nazwisko kupującego). Niestety nie pamiętam czy
    na tym kwicie musi byc tez adres ?

    A co sie tyczy związku z wykonywanym zawodem to myśle że ze względu na
    wszechstronne informacje zawarte w encyklopedii to przedstawiciel chyba każdej
    profesji znajdzie w niej coś związanego ze swoim zawodem :-)
    Tylko nie wszystkie urzędasy z US mają poczucie humoru - niestety.