  • 1. Data: 2020-01-23 15:41:34
    Temat: Zaliczki za najem
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Przed chwilą przejrzałem wątek sprzed kilku dni 'Oswiadczenie o wyborze
    ryczaltu' i skłoniło mnie to do zapytania.

    Jakieś 8 lat temu doszedłem (z wielkim trudem :( ) do tego jak rozliczać
    najem wg skali i od tamtej pory nic nie zmieniam.

    Jak pojawiło się hasło, że zaliczki na kwotę poniżej 1k można nie
    wpłacać dopóki suma nie osiągnie 1k to zajrzałem do przepisów, ale nie
    znalazłem tam, aby to dotyczyło też najmu (wyraźnie było o zaliczkach z
    DG, a nie z najmu bez DG). Wtedy też sprawdzałem, że przy obliczaniu
    zaliczek mam uwzględniać tylko tę starą kwotę wolną, a nową dopiero przy
    rozliczeniu rocznym. Wpłacam więc nadal wszystkie małe kwoty, a potem
    jak złożę w kwietniu PITa to gdzieś w lipcu dostaję zwrot.

    Czy zmieniło się coś, z czym powinienem się zapoznać?
    P.G.