  • 1. Data: 2020-01-08 20:12:47
    Temat: Bank interpretuje
    Od: cef <c...@i...pl>

    Dziś po zalogowaniu wpadł mi w ręce taki komunikat banku
    o mikrorachunkach i zmianach z tym związanych i bank sobie wymyślił,
    że "każdy pracodawca wpłaci też na indywidualne konto pracownika
    zaliczki na podatek PIT pobierane z wynagrodzeń".

    Tak się zastanawiam czy z tego artykułu ordynacji można tak wnioskować?

    Art. 61b. § 1. Wpłata podatku dochodowego od osób fizycznych, podatku
    dochodowego od osób prawnych, podatku od towarów i usług oraz
    niepodatkowych należności budżetowych jest dokonywana na rachunek urzędu
    skarbowego przy użyciu indywidualnego rachunku podatkowego
    identyfikującego podatnika lub płatnika (indywidualny rachunek podatkowy).

  • 2. Data: 2020-01-08 21:32:25
    Temat: Re: Bank interpretuje
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >urzędu skarbowego przy użyciu indywidualnego rachunku podatkowego
    >identyfikującego podatnika lub płatnika (indywidualny rachunek

    A podatnikiem w tym przypadku jest ?

    Mialo by to sens, bo jak US ma potem rozliczyc pracownikow ?

    Ale zamieszanie bedzie potezne.
    No i trzeba poprosic pracownika o ten numer.

    A jak z kolei rozliczyc platnika ?
    Najlepiej by bylo, gdyby US sam sobie przeksiegowal, ale to pewnie
    przekracza pojecie :-)

    J.

  • 3. Data: 2020-01-08 22:53:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-01-08 o 21:32, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A podatnikiem w tym przypadku jest ?
    >
    > Mialo by to sens, bo jak  US ma potem rozliczyc pracownikow ?

    Tak jak robił to przedtem?
    Jeśli potrafił sobie zaksięgować z jednego konta wpływy od różnych
    płatników,
    ba nawet radził sobie z sumaryczną przecież wpłatą z PIT4
    to dlaczego miałby nie ogarnąć wpłaty na różne rachunki.
    Jakoś to sortowali wtedy, to i teraz mają wgląd.

    > Ale zamieszanie bedzie potezne.
    > No i trzeba poprosic pracownika o ten numer.

    Można sobie wygenerować samemu.
    Pracodawca ma pesele pracowników przecież.
    Ja mam dwóch na krzyż, ale jak firma ma więcej, to
    księgowa się ucieszy :-)

    > A jak z kolei rozliczyc platnika ?
    > Najlepiej by bylo, gdyby US sam sobie przeksiegowal, ale to pewnie
    > przekracza pojecie :-)

    Właśnie myślę, że jest dokładnie odwrotnie i z wpłatami na konta
    pracowników przez płatnika (pracodawcę) byłoby większe zamieszanie.

  • 4. Data: 2020-01-09 12:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A podatnikiem w tym przypadku jest ?
    >
    > Mialo by to sens, bo jak US ma potem rozliczyc pracownikow ?

    Ze kurwa co? Zaliczki na indywidualne konto prawcownika?
    Ale jaja...

    W urzedach na poczatku roku armageddon - wszyscy uzupełniaja nr kont
    bankowych w cedig bo firmy nie chca płacic za faktury.
    Komu to do czego potrzebne?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 5. Data: 2020-01-09 13:51:15
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-01-08, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > skarbowego przy użyciu indywidualnego rachunku podatkowego
    > identyfikującego podatnika lub płatnika (indywidualny rachunek podatkowy).

    No to jak "lub płatnika", to nie widzę problemu :)
    Ale ciekawa interpretacja, nie powiem.

    Zdobyć numery nietrudno, bo się zna PESEL/NIP pracownika,
    ale już same przelewy to byłaby masakra dla dużych firm. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 6. Data: 2020-01-09 13:53:28
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-01-09, Wojciech Bancer <w...@g...com> wrote:

    [...]

    > No to jak "lub płatnika", to nie widzę problemu :)
    > Ale ciekawa interpretacja, nie powiem.
    >
    > Zdobyć numery nietrudno, bo się zna PESEL/NIP pracownika,
    > ale już same przelewy to byłaby masakra dla dużych firm. :)

    I jednakowoż:
    https://www.pit.pl/aktualnosci/zaliczki-za-pracownik
    a-pracodawca-wplaci-na-swoj-mikrorachunek-podatkowy-
    962594

    "MF wyjaśnia, że w 2020 roku zaliczki PIT pobierane z wynagrodzenia pracownika,
    pracodawca - jako płatnik
    podatku - będzie wpłacał na swój indywidualny mikrorachunek podatkowy, który już
    niedługo zostanie
    utworzony dla każdego płatnika i podatnika PIT."

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 7. Data: 2020-01-09 16:55:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Ze kurwa co? Zaliczki na indywidualne konto prawcownika?
    >Ale jaja...

    A jak sobie dawniej radzil US z weryfikacja tych zaliczek ... lub
    platnikow ?

    No, PIT-11 dostawal, to platnika mozna bylo prosto ...

    >W urzedach na poczatku roku armageddon - wszyscy uzupełniaja nr kont
    >bankowych w cedig bo firmy nie chca płacic za faktury.
    >Komu to do czego potrzebne?

    Morawieckiemu do uszczelnienia VAT ?

    J.

  • 8. Data: 2020-01-09 17:43:15
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-01-09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A jak sobie dawniej radzil US z weryfikacja tych zaliczek ... lub
    > platnikow ?

    PIT-4R + PIT-11.

    > Morawieckiemu do uszczelnienia VAT ?

    Co ciekawe, podobno nr kont na białej liście podatników _VAT_
    muszą być aktualizowane także przez nie-VATowców. To już
    takie logiczne nie było.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 9. Data: 2020-01-09 18:23:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    7.0.0.1...

    > PIT-4R + PIT-11.

    A tak przy okazji - dotychczas konkretny urząd skarbowy
    miał jeden numer konta do podatku powiedzmy dochodowego
    i na to konto wpadały wpłaty od wielu płatników dla wielu podatników
    i własne podatki.
    Domyślam się, że w ramach danego urzędu jakieś oprogramowanie
    sortowało czy przyporządkowywało te wpłaty wg danych
    z formatki przelewu do konkretnego podatnika, miesiąca itp
    Czy teraz jak rachunków w NBP się zrobilo co najmniej tyle co płatników
    to jest to łatwiej obrabiać czy trudniej?
    Co ta zmiana dała fiskusowi?

  • 10. Data: 2020-01-09 21:07:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 9 Jan 2020 18:23:00 +0100, cef napisał(a):
> [...]
    > Czy teraz jak rachunków w NBP się zrobilo co najmniej tyle co płatników
    > to jest to łatwiej obrabiać czy trudniej?

    Tak jak to zrobili ... kto wie, czy nie ciut trudniej.
    Przyporzadkowac/rozdzielic nadal trzeba.
    Formatka zostala, wiec kto wie jak robia - zalozmy, ze podatnika po nr
    rachunku poznaja, to tylko trzeba tytul wplaty dopasowac.
    Roznica informatycznie praktycznie zadna. Ale jak podatnicy zaczna
    deklaracje mylic ... bedzie bal.

    Moze bedzie troche mniej pomylek ze strony ludzi.
    Moze bedzie latwiej wplacic za kogos ... i sie nie pomylic.
    Moze bedzie latwiej przyporzadkowac wplaty pomylone.
    Albo nie bedzie im sie chcialo wyjasniac, gdy suma mikrorachunku sie
    zgadza.

    Albo tu o kase chodzi - spozni sie czlowiek jeden dzien, i zaraz mu to
    w kilku podatkach sie rozmnozy, jak zaczna karne odsetki doliczac :-)

    J.