  • 1. Data: 2020-01-16 07:26:02
    Temat: Adres na fakturze
    Od: Monika 1 1 <m...@g...com>

    Podatnik sprzedawca, zarejestrowany w VAT jaki ma wpisać adres na fakturze ?
    W CEIDG podatnicy mają
    Stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej
    -
    Dodatkowe stałe miejsca wykonywania działalności gospodarczej
    -
    Adres do doręczeń
    -

    wielu podatników ma wpisane tylko Adres do doręczeń, dwa pierwsze adresy są puste,
    więc na fakturze co ma wpisać ? ten adres do doręczeń ?
    Na białej liście VAT też mają wpisane tylko adres do doręczeń.

  • 2. Data: 2020-01-16 08:38:11
    Temat: Re: Adres na fakturze
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2020-01-16 o 07:26, Monika 1 1 pisze:
> [...]
    więc na fakturze co ma wpisać ? ten adres do doręczeń ?
    > Na białej liście VAT też mają wpisane tylko adres do doręczeń.

    Taki, pod którym odbierze korespondencję.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2020-01-16 09:44:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-01-16 o 08:38, Pete pisze:

    > Taki, pod którym odbierze korespondencję.

    Hmmm, to raczej nie przejdzie, były nawet jakieś wyroki w sprawie podawania
    w zgłoszeniu do VAT adresów nie będących siedzibą czy miejscem zamieszkania.
    To w ramach działan obronnych przed fikcyjnymi podmiotami wyłudzającymi
    zwroty.
    Na fakturze (zgodnie z ustawą) ma być adres podatnika i chodzi zapewne o
    taki jak w zgłoszeniu do VAT

  • 4. Data: 2020-01-16 17:00:31
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Monika 1 1 w
    ups.com>:

    > wielu podatników ma wpisane tylko Adres do doręczeń, dwa pierwsze adresy są puste,
    więc na fakturze co ma wpisać ? ten adres do doręczeń ?
    > Na białej liście VAT też mają wpisane tylko adres do doręczeń.

    Podasz NIP tego kontrahenta? Pod RODO nie podlega.

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2020-01-16 20:07:42
    Od: Monika 1 1 <m...@g...com>

    ups.com>:

    puste, więc na fakturze co ma wpisać ? ten adres do doręczeń ?

    > Podasz NIP tego kontrahenta? Pod RODO nie podlega.

    Tego o którego mi chodzi nie podam, ale dużo takich podobnych pierwsze trzy z brzegu,
    co tak jak ten o którego mi chodzi, :

    przykładowo: 9251044956 9261394675 , 7393762962

  • 6. Data: 2020-01-16 20:56:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    ups.com>:

> [...]
    brzegu, co tak jak ten o którego mi chodzi, :

    > przykładowo: 9251044956 9261394675 , 7393762962

    Ciekawe ewenementy.

    U mnie program drze mordę, że we wszystkich trzech przypadkach "nie jest
    podatnikiem VAT czynnym".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2020-01-16 21:57:18
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-01-16 o 20:56, Adam pisze:

    > Ciekawe ewenementy.
    >
    > U mnie program drze mordę, że we wszystkich trzech przypadkach "nie jest
    > podatnikiem VAT czynnym".

    U mnie nic się nie drze, ale ci podatnicy nie są zarejestrowani do VAT.
    Strach wpisać coś takiego do ewidencji.
    Jak mam podatnika ewidentnie czynnego, ale wystawia fakturę z innym adresem,
    (bo tam ma sklep i zgłoszone miejsce działalności) tzn po wpisaniu NIP
    do programu
    ściąga mi inne dane adresowe niż podatnik podał na fakturze,
    to wiem ile będzie wyjaśniania jak się przytrafią akurat za ten miesiąc
    czynności sprawdzające. (od kiedy jest JPK to już rzadziej)

  • 8. Data: 2020-01-16 22:04:05
    Od: Monika 1 1 <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 stycznia 2020 20:56:29 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > >

    > Ciekawe ewenementy.
    >
    > U mnie program drze mordę, że we wszystkich trzech przypadkach "nie jest

    ale nie w tym rzecz czy czynny czy nie czynny, w tym rzecz, że adres stałego miejsca
    nieuwidoczniony i jaki adres ma taki sprzedawca napisac na fakturze ?
    Korespondencyjny ?

    Czy czynny podatnik VAT ma inne uregulowania ustawowe w sprawie wystawiania faktur
    niż nieczynny ? jakie ?

  • 9. Data: 2020-01-17 13:15:20
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Monika 1 1 w
    ups.com>:

    puste, więc na fakturze co ma wpisać ? ten adres do doręczeń ?
    brzegu, co tak jak ten o którego mi chodzi, :

    > ale nie w tym rzecz

    W tym.
    Zostałas poproszona o podanie danych tego co to jest na BL, a podałas coś
    innego.

    --
    'Tom N'

  • 10. Data: 2020-01-17 14:56:17
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-01-16, Monika 1 1 <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > ale nie w tym rzecz czy czynny czy nie czynny, w tym rzecz, że adres
    > stałego miejsca nieuwidoczniony i jaki adres ma taki sprzedawca
    > napisac na fakturze ?
    > Korespondencyjny ?

    A jaki adres podajesz jak kupuje od Ciebie os. fizyczna
    nieprowadząca Działalności Gospodarczej i dlaczego?

    > Czy czynny podatnik VAT ma inne uregulowania ustawowe
    > w sprawie wystawiania faktur niż nieczynny ? jakie ?

    W praktyce? Podatnik VAT czynny jest zobowiązany podać
    adres taki jaki podaje w formularzu VAT-R (bo to ten sam
    adres). Taki też adres jest przekazywany do systemu VIES,
    jeśli rejestrujemy się do systemu europejskiego.

    Podatnik nieczynny nie musi składać VAT-R. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com