  • 1. Data: 2003-02-21 06:31:23
    Temat: Zamiana mieszkania
    Od: u...@p...onet.pl

    Moi rodzice są właścicielami mieszkania spółdzielczego własnościowego o
    powierzchni 60 mkw. Ja i mój mąż chcemy kupić na kredyt mieszkanie spółdzielcze
    własnościowe o powierzchni 38 mkw, na tym samym osiedlu. Moi rodzice proponują
    żeby po sfinalizowaniu transakcji dokonać zamiany mieszkań. Z jakimi kosztami
    musimy się liczyć? Dziękuję za pomoc, Ula

  • 2. Data: 2003-02-21 10:46:50
    Temat: Re: Zamiana mieszkania
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    <u...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    kosztami
    > musimy się liczyć? Dziękuję za pomoc, Ula

    wiekszymi niz gdyby darowali wam to mieszkanie i gdybysie kupili im drugie
    na raty...

    Interes rodzicow mozna zabezpieczyc odpowienim wpisem w umowie darowizny.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-02-21 11:43:09
    Od: u...@p...onet.pl

    Witam i dziękuję Panie Bogusławie za odpowiedź

> [...]
    > na raty...
    >
    > Interes rodzicow mozna zabezpieczyc odpowienim wpisem w umowie darowizny.

    a bardziej konkretnie?
    mieszkanie małe ma wartośc 90 tyś, a większe 150 tyś.

    Pozdrawiam, Ula

  • 4. Data: 2003-02-21 12:11:39
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    <u...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam i dziękuję Panie Bogusławie za odpowiedź

    > a bardziej konkretnie?
    > mieszkanie małe ma wartośc 90 tyś, a większe 150 tyś.

    Konkretnie to jest tak, ze notariusz wylicza dokladnie, bo on jest
    "platnikiem"
    tych wszystkich podatkow i oplat. a w przyblizeniu....

    Nie wiem jak popdatkowana jest zamiana... ale

    Podstawa jest to, czy rodzice zgodza sie na taki uklad, ze daruja wam
    mieszkanie,
    a wy zapiszecie im w umowie darowizny, ze maja prawo korzystac z mieszkania
    do czasu,
    az zapewnicie im inne, w ktorym beda oplacac tylko .........

    Akt notarialny i wpis do ksiegiwieczystej musi byc dla nowego mieszkania
    sporzadzony tak czy tak...

    Wiec roznice poimedzy wariantami sa takie.

    przy zamianie -

    dwa nowe wpisy do hipoteki - jesli to mieszkania
    a nie prawo wlasnosciowe do lokalu. Akt notarialny,
    i chyba podatek od roznicy wartosci pomiedzy drozszym i tanszym mieszkaniem
    pomniejszona (ta roznica) o kwote wolna - 9600.

    W przypadku smierci rodzicow - spadek i znow podatek...

    I jeszce problem kredytu - kredyt jest na mieszkanie a wy chcecie
    pozbyc sie go - a tu jest zastaw..... sprawdcie co na to bank...

    darowizna -
    na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych do 110 m^2 jest wolna od podatku,
    jesli wiec dostaniecie mieszkanie PRZED zakupem drugiego dotyczu Was,
    wiec tylko oplata notarialna i nie trzeba w przyszlosci przeprowadzac spadku
    (zapis prawa do uzywania mieszkana zmniejsza wartosc darowizny co zmniejsza
    opalate
    notarialna).

    Ale dokladniej to wyjasni Pani notariusz..

  • 5. Data: 2003-02-21 13:49:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Feb 2003, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ <u...@p...onet.pl> wrote in message
    [...]
    >+ a nie prawo wlasnosciowe do lokalu. Akt notarialny,
    >+ i chyba podatek od roznicy wartosci pomiedzy drozszym i tanszym mieszkaniem
    >+ pomniejszona (ta roznica) o kwote wolna - 9600.

    wKF: czy przy zamianie przez 2 małżeństwa kwota wolna nie
    ulegnie podwojeniu ?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-02-21 13:57:02
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    6-2.portezjan.zabrze.pl.
    ..

    > [...]
    >
    > wKF: czy przy zamianie przez 2 małżeństwa kwota wolna nie
    > ulegnie podwojeniu ?

    Nie wiem, ale przeciez przy zamianie tylko JEDNA strona jest jakby
    beneficjantem darowizny.

    Boguslaw