  • 1. Data: 2002-03-20 21:46:32
    Temat: Zamiana towaru na ŚT a VAT - prośba
    Od: "maxisyncro" <m...@p...onet.pl>

    Witam.
    Jestem z Wami jakieś 1,5 roku i wiem, że było, ale .......
    podpowiedzcie mi Dobrzy Ludkowie jak zrobić taki manewr :

    W 10/2001 sprowadziłem "na firmę" auto "bezspornie ciężarowe ;-)"
    (1080 kg ładowności + 7 osób). Ponieważ odprzedaż pojazdów stanowi
    przedmiot działalności zaksięgowałem je jako towar handlowy (KPiR + VAT).
    Rzadko mi się to zdarza ;-), ale od początku czułem do tego auta
    sentyment i nie wystawiałem go do sprzedaży. W lutym ostatecznie
    postanowiłem
    pozostawić auto w firmie jako ŚT i dokonałem rejestracji w Wydz.
    Komunikacji.
    Teraz ciężko się zastanawiam, jak dokonać zamiany towaru handlowego
    na ŚT w dokumentacji VAT. Nie mam potrzeby zwracać się do US
    o zwrot podatku, ale też nie chcę stracić prawa do odliczenia zapłaconego
    "na granicy" VAT-u.
    Bardzo proszę, podpowiedzcie mi jak to zrobić w dokumentach, żeby
    wszystko było zgodne z literą prawa ???!!!
    Czy muszę składać jakieś korekty i wyjaśnienia do VAT-7 za 10/2001,
    skoro nie chcę zwrotu podatku na konto ???
    Jest dla mnie oczywiste, że jakoś trzeba zamienić ten podatek od
    "pozostałych zakupów służących sprzedaży opodatkowanej", na "podatek od
    zakupu
    środków trwałych", ale w tym miejscu moja wiedza jest niewystarczająca... .

    PROSZĘ O POMOC (najlepiej krok po kroku).

    Jak zwykle serdecznie pozdrawiam :-).

    Piotrek

  • 2. Data: 2002-03-21 09:26:20
    Temat: Re: Zamiana towaru na ŚT a VAT - prośba
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    wg mnie to wszystko z vat jest ok
    musisz zdjac z kosztow auto , zaplacic kare 0,1 % za kazdy dzien od dnia
    zaksiegowasnia auta w koszty, a uwzglednic amortyzacje

    jacek

  • 3. Data: 2002-03-21 11:28:02
    Od: "maxisyncro" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jacek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Witam. Wielkie dzięki za zainteresowanie :-).

    > zaplacic kare 0,1 % za kazdy dzien od dnia
    > zaksiegowasnia auta w koszty, a uwzglednic amortyzacje

    Sorki, ale komu i za co ??? :-((((((((.

    > jacek

    Pozdrawiam. Piotrek

  • 4. Data: 2002-03-21 12:35:48
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    .

    > PROSZĘ O POMOC (najlepiej krok po kroku).
    >
    > Jak zwykle serdecznie pozdrawiam :-).
    >
    > Piotrek
    Chyba ci nie pomogę ale może troche po gdybam.
    niestety nigdy tego nie przerabiałam.Nie wiem czy należy robić korektę VAT
    ( wtedy gdy kupowałeś był towar a nie środek trwały) jeśli nie masz
    sprzedaży zwolnionej to czy wpiszesz w zakup opadatkowane czy zakupy środki
    trwałe opodatkowane kwota odliczenia nie ulegnie zmianie.Z drugiej strony
    należy wykazywać zakup środków w deklaracji VAT ale zrobić przez deklarację
    korygującą ?
    Swoją drogą nie piszesz nic o dochodzie a to jest też jakiś problem.Jak
    miałeś coś w towarze to należy go w książce skorygować ( koszty zakupu
    towarów ) na moment zmiany przeznaczenia i zaliczyć w pozostałe koszty (
    jednorazowo do 3500 lub stawką amortyzacyjną ) ale jak wpisałeś ten samochód
    do inwentaryzacji rocznej 2001r.?
    Jolka

  • 5. Data: 2002-03-21 16:41:41
    Od: "maxisyncro" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl> napisał w
    wiadomości news:a7ck0c$nqc$1@news.tpi.pl...
    > Chyba ci nie pomogę ale może troche po gdybam.

    Witam pięknie :-))).

> [...]
    deklarację
    > korygującą ?
    > Swoją drogą nie piszesz nic o dochodzie a to jest też jakiś problem.

    To prawda że dochody są problemem ;-). A tak na serio to w chwili
    zakupu zaksięgowałem to auto jako zwykły towar handlowy
    w kol. 10 KPiR. Naturalną koleją rzeczy wykazałem je w rocznym
    remanencie towarów handlowych (netto). Według mnie, tak jak piszesz
    poniżej, w momencie kiedy wpiszę auto do ewid. ŚT, powinienem
    w kol. 10 KPiR zrobić "-", tzn. zdjąć go ze stanu towarów handlowych.
    Przecież ten fakt w żaden sposób nie wpłynie na moje "wyniki finansowe"
    za 2001 r.... :-(). W 2002 r. to już znajdzie swoje odbicie wskutek
    amortyzacji :-)).

    Tylko co z tym VATem ?????? :-(((
    Nie mam sprzedaży zwolnionej. Wszystko co kupuję jest objęte stawką
    22%. Wszystko co sprzedaję, też jest objęte stawką 22%.

    > Jolka

    Pozdrowionka. Piotrek