  • 1. Data: 2005-03-28 19:01:21
    Temat: Zamknąć czy zawiesić działalgość gosp.
    Od: "Marek" <k...@w...pl>

    Planuję przejść z własnej działalności na umowę o pracę. W takim wypadku co
    warto zrobyć zawieśić czy zlikwidować firmę.
    Pozdrawiam Marek

  • 2. Data: 2005-03-28 20:35:56
    Temat: Re: Zamknąć czy zawiesić działalgość gosp.
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Marek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Planuję przejść z własnej działalności na umowę o pracę. W takim wypadku
    co
    > warto zrobyć zawieśić czy zlikwidować firmę.

    Dołączam się do pytania.
    Jak wtedy z ZUSem ?

    Osobiście ciągnąłbym DG, bo zawsze może coś się trafić "na boku" i jakiś
    dodatkowy legalny przychód...

    Pozdr
    kw1618

  • 3. Data: 2005-03-29 10:48:44
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Wczoraj trafiłem na coś takiego :
    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/9170,klopotliwe-
    zawieszenie-dzialalnosci.html

    Czytałem dyskusję na forum (link na dole artykułu) do 3 w nocy...

    Konkluzja jest następująca (mój prywatny wniosek).
    Jeżeli "zawieszenie" działalności,
    którego ZUS niby w ogóle nie uznaje, ma sensowne uzasadnienie,
    tj. takie, które bez wątpliwości świadczy, że w okresie
    zawieszenia nie występują żadne czynności związane z DG i nie
    robi to wrażenia, że za pomocą mechanizmu "zawieszenia" chcesz
    sobie zmniejszyć uciążliwość płacenia składek ZUS to nic nie grozi.
    W przeciwnym razie - jest przechlapane.

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl