  • 1. Data: 2002-08-12 14:45:27
    Temat: Zaokraglanie oplaty skarbowej
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    Pozyczylem znajomemu siedzacemu biurko obok 10 groszy.
    Dla jaj spisalismy weksel...
    Teraz - oplata skarbowa od weksla na 10 groszy to jedna tysieczna z kwoty,
    wiec 1/100 grosza.
    Pytanie: jak sie zaokragla oplate skarbowa, i czy popelnilismy przestepstwo
    karno - skarbowe, jesli tak to ktory z nas, i co za to grozi?
    TIA.

    Michal.

  • 2. Data: 2002-08-13 06:43:49
    Temat: Re: Zaokraglanie oplaty skarbowej
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

> [...]
    przestepstwo
    > karno - skarbowe, jesli tak to ktory z nas, i co za to grozi?

    Jaj nie ma. Jeżeli nic się nie zmieniło to obowiązuje opłata wysokości 10 gr
    za każde rozpoczęte 100 zł wartości.

  • 3. Data: 2002-08-13 08:04:59
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > przestepstwo
    >
    > Jaj nie ma. Jeżeli nic się nie zmieniło to obowiązuje opłata wysokości 10
    gr
    > za każde rozpoczęte 100 zł wartości.

    Acha. To znaczy ze od 10 groszy bedzie 10 groszy oplaty....
    :-)

    Dzieki

  • 4. Data: 2002-08-13 10:28:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > kwoty,

    > gr
    >
    > Acha. To znaczy ze od 10 groszy bedzie 10 groszy oplaty....
    > :-)
    >
    > Dzieki

    No niezupełnie :-)
    Jeśli nie korzystaliście z druku skarbowego
    (nie sądzę by minimum opłaty było tu mniejsze),
    to i tak opłatę skasować trzeba będzie
    urzędową pieczęcią, a znaczka
    za 10 gr to już dawno nie widziałem :-)
    Pomijam koszt dotarcia do urzędu gminy/miasta

    CEZ

  • 5. Data: 2002-08-13 11:49:17
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > urzędową pieczęcią, a znaczka
    > za 10 gr to już dawno nie widziałem :-)
    > Pomijam koszt dotarcia do urzędu gminy/miasta

    Eeee... ZTCW to znaczek moze nam skasowac Pani Basia z kadr.
    Nie ma obowiazku isc do urzedu miasta /gminy po to.
    A juz z cala pewnoscia urzedniczka na poczcie ma prawo skasowac.

    BTW, moze by tak uiscic oplate przelewem? Bo teraz w niektorych bankach daje
    sie to zalatwic darmo i via internet.
    Wtedy nie trzeba by chodzic za znaczkiem i kasowaniem.

    Mozna tak?

    Michal.

  • 6. Data: 2002-08-13 12:17:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Eeee... ZTCW to znaczek moze nam skasowac Pani Basia z kadr.

    To zależy gdzie pracujesz :-))
    "Znaki opłaty skarbowej od weksla mogą
    być kasowane wyłącznie przez organy
    administracji publicznej, banki, placówki pocztowe,
    sądy oraz notariuszy przez odciśnięcie pieczęci urzędowej i wpisanie
    daty."

    > Nie ma obowiazku isc do urzedu miasta /gminy po to.

    W świetle tego co powyżej Pani Basia jest za "słaba"

    > A juz z cala pewnoscia urzedniczka na poczcie ma prawo skasowac.

    Na poczcie jak najbardziej.

> [...]
    bankach daje
    > sie to zalatwic darmo i via internet.
    > Wtedy nie trzeba by chodzic za znaczkiem i kasowaniem.

    Nie wiem.
    Była kiedyś fajna strona www.weksel.pl
    ,ale nie wiem czy ją aktualizują.

    CEZ