  • 1. Data: 2004-02-18 17:01:08
    Temat: Zdrowotne
    Od: "mike" <v...@p...fm>

    Mam kilka pytań odnośnie składki zdrowotnej:
    Otóż od 10 lutego ubiegłego roku zakładając dziłałalność gospodarczą nie
    zapłaciłen ani jednej składki ub. zdrowotnego i mam zamiar teraz to
    spłacić - wobec tego:

    - czy prawdą jest że ostateczne rozliczenie za rok 2003 to 30.04.2004?
    - gdzie to zapłacić? (poprzez mBank dokonać przelewu na ZUS jako Ub.
    zdrowotne?)
    - czy każdą wpłatę muszę udokumentować jakąś deklarację? (w przelewach mbank
    trzeba podać jakiś numer deklaracji)

    Jestem na KPiR i żadnych deklaracji nie składałem bo nie osiągnąłem żadnego
    dochodu i teraz mam zawieszoną działalność z myślą wyrejestrowania.

    Proszę pomóżcie mi odpowiedzieć na powyższe pytania.

    Z góry bardzo dziękuję.

    Pozdrawiam

    GG 2976182

  • 2. Data: 2004-02-18 17:50:26
    Temat: Re: Zdrowotne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Feb 2004, mike wrote:
    [...]
    >+ - gdzie to zapłacić? (poprzez mBank dokonać przelewu na ZUS jako Ub.
    >+ zdrowotne?)

    Mozna. Nie wypowiem się czy mozna "wszystko naraz" :(

    >+ - czy każdą wpłatę muszę udokumentować jakąś deklarację? (w przelewach mbank
    >+ trzeba podać jakiś numer deklaracji)

    Tak.

    >+ Jestem na KPiR i żadnych deklaracji nie składałem bo nie osiągnąłem żadnego
    >+ dochodu

    Ale tu chodzi o deklarację *dla ZUSu* a nie *dla US* !
    Zresztą - nie zawsze trzeba składać (no i pewnie nie składałeś),
    ale numer się jak najbardziej podaje.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-02-19 03:12:11
    Od: ala <w...@o...pl>

    Oczywiście ze jest to prawda.
    Z dniem rozpoczęcia działnosci gospodarczej, powinienes opłacć składki na
    ubezpieczenie zdrowotne.
    Jesli swoje niedopatrzenie chcesz napatrwic ( tak zrozumiałam z Twojego listu) to
    powinieneś:
    1. zgłosic swojadzialność gospodarcza w ZUS (druk ZPA ) od dnia rospczecia
    działanosci (II/2003).
    2. wydrukawać i złozyc (lub presłać pocztą) druki DRA za każdy miesiąc z osobna.
    podstawę do opodatkowania znajdziesz na stronie internetowej zus (www.zus.gov.pl).
    3. możesz zapłacic składki za pośrednictwem twojego banku (np: mBank)
    podajac numer deklarcji za styczen 2004 r. - wtedy zmnieszysz koszty prowizji
    bankowej. ZUS mając Twoja wpłate orazs Twoje deklarcje rozliczy Twoja wpłate na
    poszczególne miesiące. Tylko,musisz pamiątać o zapłaceniu odsetek (strona do
    wyliczania odsetek : www.money.pl/podatki/kalkulator?).
    ZUS na szeście nie karze za takie \"niedopatrzenie\".
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>