  • 1. Data: 2002-03-18 22:32:26
    Temat: Zlecenie a zawieszona DG
    Od: "gocha" <i...@a...net>

    Witam,
    czy mając zawieszoną działalność gospodarczą mogę podejmować czasami pracę
    na umowę zlecenie ( ze względu na niewielkie zarobki nie opłacałoby mi się
    odwieszać DG ) ?

    pozdrawiam
    Małgorzata

  • 2. Data: 2002-03-19 09:11:23
    Temat: Re: Zlecenie a zawieszona DG
    Od: "justyna" <s...@w...pl>

    umowa zlecenie to całkiem odrębne źródło przychodów niz DG, więc nie widze
    wogóle sensu odwieszania działalności , jeżeli podpisze Pani umwę zlecenie,
    jedno z drugim nie ma powiązań
    pozdrawiam
    justyna

  • 3. Data: 2002-03-19 18:02:13
    Od: "Grażyna Powichrowska" <g...@w...pl>

    Użytkownik justyna <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a76v51$ra3$...@n...tpi.pl...
    > umowa zlecenie to całkiem odrębne źródło przychodów niz DG, więc nie widze
    > wogóle sensu odwieszania działalności , jeżeli podpisze Pani umwę
> [...]
    Myślę, że jesteś w błedzie. O ile zakres prac wykonywanych na umowę zlecenie
    wchodzi w zakres zgłoszonych przy rejestracji DG, to jedno z drugim jak
    najbardziej się wiąże.
    ----------
    Graszka

  • 4. Data: 2002-03-19 19:18:48
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Myślę, że jesteś w błedzie. O ile zakres prac wykonywanych na umowę zlecenie
    >wchodzi w zakres zgłoszonych przy rejestracji DG, to jedno z drugim jak
    >najbardziej się wiąże.

    Rzeczywiście, jeśli branża jest ta sama to może się wiązać.
    Tylko jaki właściwie z tego płynie praktyczny wniosek?
    Czy mając zawieszoną DG nie można już wykonywać zleceń "prywatnie"?
    Mnie się wydaje, że można - ale to opinia zupełnie niemiarodajna :)

    pozdr.PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2002-03-19 19:46:30
    Od: k...@l...pl

    On Tue, 19 Mar 2002, Grażyna Powichrowska wrote:

    > Myślę, że jesteś w błedzie. O ile zakres prac wykonywanych na umowę zlecenie
    > wchodzi w zakres zgłoszonych przy rejestracji DG, to jedno z drugim jak
    > najbardziej się wiąże.

    Właśnie! A w jaki sposób się wiąże? W jaki sposób osoba prowadząca DG
    (VAT) i biąrąca zlecenie ma się rozliczyć z podatku. W jaki sposób
    odprowadzić VAT (wystawić fakturę wewnętrzną)? W jaki sposób zleceniodawca
    może nie potrącać zaliczki na podatek dochodowy?

    W ustawie jest napisane, że za działalność wykonywaną osobiście uważa się
    umowy zlecenia (...) itp. jeżeli takich samych czynności nie wykonuje się
    na rzecz *ludności*. Co oznacza tu słowo ludność? Osoby nie prowadzące
    działalności gospodarczej?

    -- Karol

  • 6. Data: 2002-03-20 23:22:00
    Od: k...@w...pl

> [...]
    > umowy zlecenia (...) itp. jeżeli takich samych czynności nie wykonuje się
    > na rzecz *ludności*. Co oznacza tu słowo ludność? Osoby nie prowadzące

    Czy może ktoś ustosunkować się do tego?
    Chodzi mi o sytuację, gdy jakaś czynność może być wykonana tylko na
    zasadzie umowy o dzieło (lub zlecenia) i gdy nie ma możliości rozliczenia
    się przez fakturę (wymóg zleceniodawcy).
    Czy naprawdę osoba prowadząca samodzielnie DG nie ma wówczas prawa przyjąć
    zlecenia? Przecież teoretycznie nic się nie zmienia -- zlecenie jest
    wykonywane *samodzielnie*.

    I gdyby ktoś mógł wyjaśnić, jak należy rozumieć "wykonywanie
    usług na rzecz ludności" -- termin z PDOFizU.

    -- KR.

  • 7. Data: 2002-03-22 18:13:07
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Tue, 19 Mar 2002 10:11:23 +0100, "justyna"
    <s...@w...pl> napisałbył:

    >umowa zlecenie to całkiem odrębne źródło przychodów niz DG, więc nie widze
    >wogóle sensu odwieszania działalności , jeżeli podpisze Pani umwę zlecenie,
    >jedno z drugim nie ma powiązań

    Ma. Nie można podpisywać UZ na działania z zakresu wchodzącego w DG
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 8. Data: 2002-03-23 15:32:16
    Od: k...@w...pl

    On Fri, 22 Mar 2002, Tristan Alder wrote:

    > Ma. Nie można podpisywać UZ na działania z zakresu wchodzącego w DG

    Dlaczego? Czy jest na to jakiś przepis (paragraf)?
    Z tego co rozumiem, umowa-zlecenie dotyczy czynności wykonywanych
    osobiście. Więc dlaczego jedno z drugim ma się wykluczać?

    -- KR.