  • 1. Data: 2003-08-14 08:32:50
    Temat: Zmiana nazwiska w nazwie firmy - Co trzeba zrobić?
    Od: "Piotrek" <b...@i...pl>

    Jaka jest procedura zmiany dokumentów w przypadku zmiany nazwiska, które
    było częścią nazwy firmy?
    Gdzie trzeba to zgłosić?

    Pytam, bo nie bardzo moge się z paniami w urzędzie dogadać.

  • 2. Data: 2003-08-14 15:10:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Aug 2003, Piotrek wrote:

    >+ Jaka jest procedura zmiany dokumentów w przypadku zmiany nazwiska, które
    >+ było częścią nazwy firmy?

    Z góry proszę o odpuszczenie czepiania się, ale czy *na pewno*
    chodzi o to co literalnie napisałeś ("w nazwie") czy tylko
    o *oznaczenie* ?
    I czy na pewno chodzi o "nazwę firmy" (co jest możliwe, np. przy
    spółce komandytowo-akcyjnej) czy o "nazwę działalności gospodarczej"
    potocznie również nazywanej "firmą" ? (FYI: "firma" to określenie
    na nazwę działalości gospodarczej zastrzeżone jak dotąd dla spółek
    handlowych - podobno ma się to zmienić, ale na dziś jest jak jest).

    Dla porządku:
    "Ciastkarstwo Jan Nowak" - to oznaczenie firmy, które składa się
    z nazwy ("Ciastkarstwo") oraz imienia i nazwiska ("Jan Nowak").
    Owszem, kiedyś z dyskusji wynikło że podstaw prawnych żeby
    odmówić Piotrowi Kowalskiemu rejestracji nazwy "Piotr Kowalski"
    raczej nie ma, wtedy oznaczenie będzie brzmiało:
    "Piotr Kowalski Piotr Kowalski" :)
    No i pytaniem jest czy nazwisko o które ci chodzi było
    *naprawdę* w *nazwie*...

    >+ Gdzie trzeba to zgłosić?
    >+
    >+ Pytam, bo nie bardzo moge się z paniami w urzędzie dogadać.

    Może są takimi formalistami jak ja, a do tego nie dopuszczają
    myśli że ktoś może z nimi rozmawiać używając potocznych
    określeń, co i mi się zdarza ? ;) To się nie dogadacie :)
    Podejrzewam że *może* chodzić o zmianę wpisu do działalności
    gospodarczej (prezydenta miasta lub [co to za urząd: naczelnik,
    burmistrz{to mniejsze miasta} ?] gminy) na pozycji "nazwisko
    i imię", a *NIE* "nazwa" - ale mogę się mylić :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-08-19 08:04:31
    Od: "Piotrek" <b...@i...pl>

> [...]
    > "Ciastkarstwo Jan Nowak" - to oznaczenie firmy, które składa się
    > z nazwy ("Ciastkarstwo") oraz imienia i nazwiska ("Jan Nowak").

    Dzięki za odpowiedz.
    Mam sytuację analogiczną do "Ciastkarstwo Jan Nowak".
    Gdzie trzeba zgłosić, jak z Nowak zrobi się Kowalski (np. w skutek zmiany
    stanu cuwilnego) ?

    Może są takimi formalistami jak ja, a do tego nie dopuszczają
    > myśli że ktoś może z nimi rozmawiać używając potocznych
    > określeń, co i mi się zdarza ? ;) To się nie dogadacie :)

    Może tak, ale dla mnie Twoje informacje są konkretne,
    a pani która mówi że nie może tak być bo nie, albo że nikt w Polsce nie może
    mieć 2 nazwisk jest poprostu niekompetentna.

  • 4. Data: 2003-08-19 11:18:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Aug 2003, Piotrek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Mam sytuację analogiczną do "Ciastkarstwo Jan Nowak".
    >+ Gdzie trzeba zgłosić, jak z Nowak zrobi się Kowalski (np. w skutek zmiany

    Jak na mój gust wydawałoby się oczywiste że do organu rejestrowego
    (czyli UM/UG). Ale:
    [...]
    >+ a pani która mówi że nie może tak być bo nie, albo że nikt w Polsce nie może
    >+ mieć 2 nazwisk jest poprostu niekompetentna.

    ...nie wiem jakim argumentem ją przekonać :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-08-19 12:13:05
    Od: "Piotrek" <b...@i...pl>

    > Jak na mój gust wydawałoby się oczywiste że do organu rejestrowego
    > (czyli UM/UG).

    Już sprawdzałem, jeszcze do ZUS i Urzędu Skarbowego, do tego bank i to chyba
    tyle.
    Dzięki za info.
    Pozdrawiam.