  • 1. Data: 2007-09-26 12:16:47
    Temat: Zmiany VAT - jaka stawka dla dużych mieszkań
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witam !

    W nowej ustawie są zmiany dotyczące
    opodatkowania mieszkań. Jest wprowadzony próg,
    bodajże 140m2 i mieszkania do tego metrażu będą
    nadal opodatkowane 7%. Moje pytanie dotyczy
    większych mieszkań (kupowanych od dewelopera).
    Czy mieszkanie 250m2 w całości będzie
    opodatkowane stawką 22%, czy też cena będzie
    rozbita i wartość 140 m2 (i podatkiem 7%) i
    nadwyżka ponad 140m2 (podatek 22%) ?
    I co z ewentualnymi tarasami i garażami ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 2. Data: 2007-09-26 12:38:55
    Temat: Re: Zmiany VAT - jaka stawka dla dużych mieszkań
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    begin --> 26 Sep 2007 14:16:47 +0200, w <6...@t...pl>,
    k...@t...pl (Lipas) napisał(-a):

    > Czy mieszkanie 250m2 w całości będzie
    > opodatkowane stawką 22%, czy też cena będzie
    > rozbita i wartość 140 m2 (i podatkiem 7%) i
    > nadwyżka ponad 140m2 (podatek 22%) ?

    Tak.

    > I co z ewentualnymi tarasami i garażami ?

    Nie wiem :).

  • 3. Data: 2007-09-26 13:11:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Sep 2007, r...@a...net.pl wrote:

    > begin --> 26 Sep 2007 14:16:47 +0200, w <6...@t...pl>,

    > Tak.

    Tak rozbita czy tak nadwyżka???

    > Nie wiem :).

    Hm...
    Przecież garaż to nie lokal mieszkalny. Dlaczego miałby mieć 7%?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-09-26 13:19:25
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Tak rozbita czy tak nadwyżka???

    Skoro mieszkanie nie łapie się pod socjalne, to znaczy że jest opodatkowane
    normalna stawką.

    > Hm...
    > Przecież garaż to nie lokal mieszkalny. Dlaczego miałby mieć 7%?

    Pamiętasz jak kiedyś garaż w bryle budynku był inaczej traktowany niż wolno
    stojący?

  • 5. Data: 2007-09-26 14:15:41
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 26 Sep 2007 15:11:38 +0200, w <Pine.WNT.4.64.0709261509530.3508@athlon64>,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(-a):

    > Tak rozbita czy tak nadwyżka???

    Wyciąłem nie to co trzeba :).
    Będzie rozbita -- do limitu 7%, nadwyżka 22%.

  • 6. Data: 2007-09-26 14:25:12
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości news:

    >Będzie rozbita -- do limitu 7%, nadwyżka 22%.

    Jakieś podstawy takiego twierdzenia?

  • 7. Data: 2007-09-26 17:31:10
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 26 Sep 2007 16:25:12 +0200, w <fddqfj$fs6$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "Cavallino" <k...@...pl> napisał(-a):

    > Jakieś podstawy takiego twierdzenia?

    Projekt ustawy.

  • 8. Data: 2007-09-26 19:03:37
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 26 Sep 2007 19:31:10 +0200, w
    <h...@4...com>, "r...@a...net.pl"
    <r...@a...net.pl> napisał(-a):

    > Projekt ustawy.

    http://dom.money.pl/wiadomosci/artykul/bedzie;nizszy
    ;vat;na;mieszkania;i;domy,128,0,263296.html