  • 1. Data: 2007-09-26 11:07:09
    Temat: komornik ?
    Od: "Adport" <s...@p...onet.pl>

    mam firme czasami (raz dwa razy w miesiacu ) kozystam z uslug fachowca, ja
    place on wystawia fakture.
    Okazalo sie ze gostek notorycznie nie placi podatkow. U komornika powiedzial
    ze stale ze mna wspolpracuje. Czy jest mozliwe ze komornik ma prawo zajc mi
    cos w firmie za nie moje dlugi ??

    pozdrwaiam P.

  • 2. Data: 2007-09-26 11:14:35
    Temat: Re: komornik ?
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Adport pisze:
> [...]
    > ze stale ze mna wspolpracuje. Czy jest mozliwe ze komornik ma prawo zajc mi

    Nie powtarzaj postów na wielu grupach, odpowiedź już masz na pl.soc.prawo

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-09-26 11:17:46
    Od: "x" <y...@o...pl>

> [...]
    > powiedzial
    > ze stale ze mna wspolpracuje. Czy jest mozliwe ze komornik ma prawo zajc

    nie, absolutnie nie może - chyba, że ten "gostek" jest Twoją żoną i nie
    macie rozdzielności... ;)
    może co najwyżej zająć należności fachowca - czyli przysłać Ci pismo, że to
    co musiałbyś zapłacić "fachowcowi" za wykonaną usługę płacisz komornikowi,
    ale nie moze zając nic Twojego.

    pozdrawiam,
    ewa

  • 4. Data: 2007-09-26 11:27:38
    Od: "Adport" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "x" <y...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to co musiałbyś zapłacić "fachowcowi" za wykonaną usługę płacisz
    > komornikowi, ale nie moze zając nic Twojego.

    Dzieki :)

  • 5. Data: 2007-09-26 11:29:13
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 26-09-2007 o 13:17:46 x <y...@o...pl> napisał(a):

    > nie, absolutnie nie mo?e - chyba, ?e ten "gostek" jest Twoj? ?on? i nie
    > macie rozdzielno?ci... ;)
    > mo?e co najwy?ej zaj?ae nale?no?ci fachowca - czyli przys?aae Ci pismo,
    > ?e to
    > co musia?by? zap?aciae "fachowcowi" za wykonan? us?ug? p?acisz
    > komornikowi,
    > ale nie moze zaj?c nic Twojego.

    Żeby było śmiesznie, jest jeszcze odpowiedzialnośc podotkowa osób trzecich.
    Ale pewnie się tutaj nie stosuje

  • 6. Data: 2007-09-26 11:32:55
    Od: "Adport" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Żeby było śmiesznie, jest jeszcze odpowiedzialnośc podotkowa osób
    > trzecich.
    > Ale pewnie się tutaj nie stosuje

    ??? co masz na mysli ?

  • 7. Data: 2007-09-26 11:50:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Sep 2007, Adport wrote:

    > Użytkownik <t...@o...pl> napisał
    >
    > ??? co masz na mysli ?

    Pewnie odpowiedzialnosć podatkową osób trzecich ;)
    Powiedzmy: kupujesz od firmy samochód, który był tam środkiem trwałym
    (znaczy kupujesz używany, towarów handlowych to nie dotyczy).
    Jak się okaże, że *w czasie zakupu* sprzedawca miał zaległości podatkowe
    i ma je nadal, to US może przyjść i powiedzieć, ze masz mu samochód
    oddać :>

    Konkretnie:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html
    ...art.112.1.3

    Żeby była jasność: powyższy przykład realnie istnieje "na szczęście".
    Nie krzycz na mnie :) bo takiego mechanizmu jako *zasady* bynajmniej
    nie popieram. Ale... ma swoje plusy. Wcale nie tam je widzę, gdzie
    podejrzewasz :)
    Widziano zbyt wielu "normalnych ludzi" (znaczy nie przedsiębiorców),
    którzy uważali za normalne że jak przedsiębiorca ma fakturę wystawioną
    przez nieuprawniony podmiot to *oczywiście* powinien ponieść tegoż
    konsekwencje podatkowe.
    Sprawdzić w archiwach sąsiedniej grupy - .prawo, bo to tam były takie
    głosy (że "oczywiście trzeba oszustów karać", znaczy takich co to
    ich KTOŚ w pole wyprowadził).
    Dlatego "na szczęście" istnieją przepisy, które pozwalają temu i owemu
    uświadomić, że odpowiedzialność za *czyjeś* czyny to raczej głupota.

    pzdr, Gotfryd