  • 1. Data: 2004-01-26 16:54:41
    Temat: Zrzeczenie zaległych wynagrodzeń
    Od: "Inzynier" <i...@o...pl>

    Witam,

    Pytanie jak w tytule :
    Czy zrzeczenie zaległych wynagrodzeń, niewypłaconych pracownikowi Spółki ze
    względu na sytuację finansową zakładu pracy, może być przedmiotem ugody,
    okresłającej 100% zrzeczenie roszczenia kwoty zaległości ?

    A jezeli jest to kontrakt menedżerski - czy okres pracy bez wynagrodzenia
    nie będzie świadczeniem nieodpłatnym na rzecz Spółki?

    Pytania dotyczą powszechnej rzeczywistości dla syndyków, więc chyba ktoś już
    to "przerabiał".
    Jesli bym wiedziłą gdzie jest archiwum grupy, takze chętnie sam poszperam.

    I jeszcze pytanie dodatkowe - czy ktoś mógłby poradzić jak to zrobić od
    strony księgowo-bilansowej (szczegóły po zgłoszeniu lub na priv)?

  • 2. Data: 2004-01-26 17:43:39
    Temat: Re: Zrzeczenie zaległych wynagrodzeń
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Inzynier,

> [...]
    > względu na sytuację finansową zakładu pracy, może być przedmiotem ugody,
    > okresłającej 100% zrzeczenie roszczenia kwoty zaległości ?

    Według mojej wiedzy nie można zrzec się wynagrodzenia za pracę.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2004-01-26 21:29:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2004, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [...]
    >+ Według mojej wiedzy nie można zrzec się wynagrodzenia za pracę.

    To samo pomyślałem, tyle iż w owej kwestii z okazji NTG
    proponuję pytającemu .prawo !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-01-27 12:35:24
    Od: "inzynier" <i...@o...pl>

    Jednak myśle trochę, ze TA grupa. Pytanie jest istotne ze względu na
    okreslenie wysokość CIT w okresie :
    - kiedy firma zalegała z wynagrodzeniami
    - kiedy "dogadała się" z pracownikami
    - kiedy wypłaciła zaległości

    Moze wiec jednak ktos wie ... ? Albo przeżył to sam?
    A moze namiar na jakieś biuro / urząd ?
    (tylko prosze bez rad typu : "najlepsi w tym są E&Y i KPMG" :-)

    Pozdrawiam -
    Inzynier

  • 5. Data: 2004-01-27 13:15:56
    Od: "blubi" <p...@o...pl>

> [...]
    > względu na sytuację finansową zakładu pracy, może być przedmiotem ugody,
    > okresłającej 100% zrzeczenie roszczenia kwoty zaległości ?
    Nie można się zrzec wynagrodzeń !!!
    Pod warunkiem że ogłoszono upadłość firmy z możliwością zawarcia układu i
    pracownicy wyrażą zgodę na dotyczące ich listy wierzytelności propozycje
    układowe, na które wyrażą zgodę!!! vide PUN z 01-10-2003r.
    > A jezeli jest to kontrakt menedżerski - czy okres pracy bez wynagrodzenia
    > nie będzie świadczeniem nieodpłatnym na rzecz Spółki?
    będzie i spółka ma przychód powiększający podstawę opodatkowania
    > Pytania dotyczą powszechnej rzeczywistości dla syndyków, więc chyba ktoś
    już
    > to "przerabiał".
    Jeżeli nie ma w spółce na wynagrodzenia dla pracowników czyli na I kategorię
    sąd nie powinien ogłosić upadłości takiej spółki. Jeżeli ogłosił i znalazł
    syndyka który to poprowadzi to współczuję temu syndykowi.

    > I jeszcze pytanie dodatkowe - czy ktoś mógłby poradzić jak to zrobić od
    > strony księgowo-bilansowej (szczegóły po zgłoszeniu lub na priv)?

    co dokładnie ?

    Patryk