  • 21. Data: 2010-04-12 08:03:07
    Temat: Re: Zwolnienie z kasy fiskalnej a Alllegro
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Nie korzystałem dotąd z payu, stąd mam pytanie uboczne: skąd
    > wiesz, że przelali Ci wszystkie należne pieniądze i za które
    > transakcje?
    > Skąd *TY TO WIESZ* - dajmy na to, wziąłem udział w aukcji,
    > kupiłem coś za 5,50 + 5 zł przesyłki, kto inny kupił co
    > innego na innej aukcji za 4,50 + 6 zł przesyłki.
    >
    > Skąd wiesz, że ja Ci zapłaciłem i realizacja transakcji
    > (wysyłka) jest już w całości na Twojej stronie boiska? ;)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Z identyfikacją nie mam problemu, (po pierwsze mam z allegro
    specyfikację zapłat, po drugie mogę to sprawdzić jeszce w 2 miejscach),
    i do każdej takie wpłaty z tytułem "wpłata ID 233455" drukuję na drugiej
    stronie dane użytkowników ujętych w tej wpłacie.

    ps. Ale zerknij na inne spojrzenie na tą sprawę i uznanie payu za
    prawnego przedstawiciela kupującego, co napisałem w innej odpowiedzi

  • 22. Data: 2010-04-12 08:05:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Jako również "nieznający się" już pytałem: rozumiem, że sprzedawca ma
    > info od allegro że "klient wpłacił"; czy mam rozumieć, że sprzedawca
    > o dużym obrocie nie ma *żadnej* możliwości weryfikacji przepływu
    > pieniędzy od klientów do siebie?
    > Znaczy - może co najwyżej stwierdzić, ze brakuje mu 15,40zł, ale
    > nie będzie wiedział "z ktorej transakcji"? (no to w ten sposób ktoś
    > kto ma 182 sprzedaże dziennie *nigdy* się pieniędzy nie doliczy,
    > bo *zawsze* ma operacje w toku).

    Jak dostaje info, że "klient wpłaci", to widzi też ile wpłacił.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2010-04-12 08:24:16
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Jak dostaje info, że "klient wpłaci", to widzi też ile wpłacił.

    Ta informacja wygląda tak:

    Witaj sprzedający
    Płacę z Allegro

    Kupujący zzzzzz zapłacił Ci za zakupy przez Płacę z Allegro.

    Aktualne dane do zrealizowania wysyłki znajdziesz na karcie płatności w
    zakładce Moje Allegro > Moja Sprzedaż > Płacę z Allegro: Lista wpłat od
    Kupujących.
    Możesz dokończyć transakcję i dostarczyć przedmiot (przedmioty).
    Aukcja 1
    2
    3
    Kwota 69,48 zł
    W tym koszt dostawy 11,00 zł

    Płacący xxxxxx, mail
    Odbiorca sprzedający
    Data 2010-04-12 08:14:36
    Płatność: numer
    Adres do wysyłki: dane kupującego

    Wiadomość dla Sprzedającego Proszę o info kiedy zostanie wysłany
    towar.Dziękuję

    *************************
    potem jest też informacja o wypłacie środków:

    Witaj sprzedający

    Płacę z Allegro

    Informujemy o zleceniu wypłaty środków zgromadzonych na Twoim koncie w
    Płacę z Allegro.
    Kwota 134.67
    Wypłacający sprzedający
    Data 2010-04-11 03:55:26
    Numer wypłaty xxxxxxxxx
    Dane do wypłaty Odbiorca wpłaty: sprzedający

    Realizacja wypłaty przelewem na konto bankowe:
    Numer rachunku: xxxxxxx

    Zestawienie transakcji składających się na wypłatę:
    Od kogo Dla kogo Tytuł Kwota Data wpłaty Płatność
    i tutaj lista wszystkich sprzedaży które ujęte są w tej wypłacie

    i po numerze wypłaty identyfikuję sobie konkretny przelew za te
    konkretne towary

    **************************
    dodatkowo jako nowość pojawiło się miesięczne zestawienie tych wpłat

    Zestawienie płatności dla Twojego konta w Płacę z Allegro za marzec 2010
    roku.

    Wpłaty od Kupujących

    Płatność Kupujący Aukcja Kwota Data zakupu Data wpłaty

    tak że nie ma wątpliwości i problemów z identyfikacją konkretnych wpłat
    z konkretnymi osobami i towarami,

  • 24. Data: 2010-04-12 09:07:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cyklista wrote:

> [...]
    > konkretne towary
    > tak że nie ma wątpliwości i problemów z identyfikacją konkretnych

    Jako postronny obserwator analizując tylko treść przepisu
    powiem tak: skoro już strona transakcji zadbała o to i podaje dane do
    identyfikacji
    i można ustalić bez problemów - kto komu i za co (bo rozumiem, że
    "ogólny" transfer środków legł u podstaw cytowanej w pierwszym poście
    niekorzystnej interpretacji US) to teraz pozostanie udowodnić jakoś, że
    Allegro, czy też PzA czy też PayU jest bankiem albo pocztą.

  • 25. Data: 2010-04-12 10:24:31
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > nie będzie wiedział "z ktorej transakcji"? (no to w ten sposób ktoś
    > kto ma 182 sprzedaże dziennie *nigdy* się pieniędzy nie doliczy,

    do identyfikacji wpłat jest niezbędne otrzymanie potwierdzenia od
    Allegro w postaci e-maila

    Jeżeli taki list nie doszedł, albo jest w spamie, albo został usunięty z
    twojej skrzynki przed wydrukowaniem(przeczytaniem) to nie ma powiązania
    między przelewem a wpłatami.

    Nie ma możliwości zamówienia duplikatu takiego listu.

    andy_nek

  • 26. Data: 2010-04-12 10:34:41
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Andrzej Kłos napisał:

> [...]
    > między przelewem a wpłatami.
    >
    > Nie ma możliwości zamówienia duplikatu takiego listu.

    ale nawet bez tego listu i tak możesz dojść i sprawdzić kto zapłacił w
    innych zakładkach, tylko zajmuje to wtedy dużo czasu bo trzeba ręcznie
    po numerkach poszukać

  • 27. Data: 2010-04-12 11:09:40
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    cyklista pisze:
    > ale nawet bez tego listu i tak możesz dojść i sprawdzić kto zapłacił w
    > innych zakładkach, tylko zajmuje to wtedy dużo czasu bo trzeba ręcznie
    > po numerkach poszukać

    proszę o instrukcję, bo nikt, nawet na CafeAllegro nie potrafił tego dokonać

    andy_nek

  • 28. Data: 2010-04-13 06:03:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Apr 2010, cyklista wrote:

> [...]

    OK, ok, ale ale mnie nie interesowało, że allegro twierdzi iż klient
    wpłacił. Mnie interesowało *powiązanie* konkretnej wpłaty *dla
    sprzedawcy* z zapłatą za konkretną transakcję.

    > Ta informacja wygląda tak:
    [...]
> [...]
    > Od kogo Dla kogo Tytuł Kwota Data wpłaty Płatność
    > i tutaj lista wszystkich sprzedaży które ujęte są w tej wypłacie

    O, i IMO takie cóś mogłoby wypełniać warunek "za które zapłata w całoœci
    następuje za poœrednictwem poczty, banku [...] pod warunkiem że
    z ewidencji i dowodów dokumentujšcych transakcję jednoznacznie wynika,
    jakiej konkretnie dostawy zapłata dotyczyła".
    Oczywiście pewne jest użeranie się z US, że w warunku nie ma mowy
    iż to *pierwszy* człon operacji może być przez pocztę lub bank,
    a niekoniecznie ostatni :P

    Ale z równoległego opisu wynika, że otrzymanie "duplikatu" jest
    niemożliwe, co czyni operację praktycznie nieprzydatną (nawet jakby
    kto postanowił że powalczy z US).

    Thx.

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2010-04-13 06:06:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Apr 2010, cyklista wrote:

    > ps. Ale zerknij na inne spojrzenie na tą sprawę i uznanie payu za prawnego
    > przedstawiciela kupującego, co napisałem w innej odpowiedzi

    Nie ma strachu, widziałem.
    Brak możliwości otrzymania "duplikatu" maila z informacją stanowi jednak
    poważny problem.

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2010-04-13 07:12:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ale z równoległego opisu wynika, że otrzymanie "duplikatu" jest
    > niemożliwe, co czyni operację praktycznie nieprzydatną (nawet jakby
    > kto postanowił że powalczy z US).

    W sprawach mniejszej wagi zawsze można taki wydruk "noeotrzymanego
    maila" odpowiednio spreparować... Polak potrafi :)

    --
    Liwiusz